3 228 läst · 22 svar
3k läst
22 svar
Luftdriven eller eldriven pistol när jag skall spika fasad och takpapp?
Sida 1 av 2
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Finns det gas för papp?
Personligen skall jag investera i Dewalts 692 samt den mindre 660 dykertpistolen. om någon månad för ett litet stombygge. Papp pistolen får jag köra på luft då Dewalt inte har någon.
Satan i gatan va med pengarE elmont skrev:
För dom pengarna köper man kompressor/spikpistol/pappspik pistol på Bauhaus
Köpte en kompressor +Basso papp spikpistol där till ett garage tak , garaget på 60 kvm. Funka ypperligt , men slangen är ju lite bänglig ibland då . För mellanskillnaden köper man spik
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Jag har både luft och gas på stom och dyckert. Viktigt med gas är att ha färska patroner och att de funkar sämre när det är kallt.
Något som också gör stor skillnad är vilken slang man har och svivel vid kopplingen.
Något som också gör stor skillnad är vilken slang man har och svivel vid kopplingen.
För ett enstaka projekt Ramirent.
Eller vilket hyr bolag som helst finns ingen anledning att köpa om du inte är egen fötetagare och arbetar dagligen med spikpistol.
Hyr en pistol och en kompressor.
Eller vilket hyr bolag som helst finns ingen anledning att köpa om du inte är egen fötetagare och arbetar dagligen med spikpistol.
Hyr en pistol och en kompressor.
Från vilken sida ska man köpa och vilket märke?B basseman skrev:
Har lagt takpapp flera gånger nu och inser att det hade varit skönt att kunna köra med maskin för att testa skillnaden. Nästa projekt blir troligen ett tak på drygt 30 kvm, så där kan det börja bli värt en spikpistol. Kommer troligtvis satsa på luftdrivet, men hur gör man med slangen? Blir det inte opraktiskt?
Jag kollade på att hyra en och det kostade runt 200 kr/dygn, funderar istället på att köpa en egen. Vet ni om exempelvis Basso från Bauhaus är ok kvalitet för en hobbysnickare?
Bästa svaret
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
30m2 lägger du på mindre än en dag så för det hyr du. Hade du sagt 130...