Hej.
Jag monterade ett större fönster i somras i vårt förråd.
Nu ser jag att det blivit en glipa på insidan mellan glaset och bågen och det drar och viner när det blåser.
När jag pratade med dom som sålt det så säger dom att det kan blivit så om man lagt fönstret ner när man monterat det. Dock har jag inte gjort det.
Är det någon som har liknande erfarenheter av fönster med läckage mellan glas och båge?
Då fönstret endast är några månader så hoppas jag det ska på någon garanti men beror väll på vad som har hänt.
Vi ska höras igen och se om dom kan komma ut o kolla på det i veckan men vore toppen att höra era erfarenheter och tips i frågan.
Tacksam för hjälp!
Jag monterade ett större fönster i somras i vårt förråd.
Nu ser jag att det blivit en glipa på insidan mellan glaset och bågen och det drar och viner när det blåser.
När jag pratade med dom som sålt det så säger dom att det kan blivit så om man lagt fönstret ner när man monterat det. Dock har jag inte gjort det.
Är det någon som har liknande erfarenheter av fönster med läckage mellan glas och båge?
Då fönstret endast är några månader så hoppas jag det ska på någon garanti men beror väll på vad som har hänt.
Vi ska höras igen och se om dom kan komma ut o kolla på det i veckan men vore toppen att höra era erfarenheter och tips i frågan.
Tacksam för hjälp!
Sitter det med glaslist utvändigt? Jag förstår vad säljaren menar om partiet har legat med utsida ner och det är spikad glaslist så kan tyngden av glaset trycka ut listen. Glaset ska ju dock vara limmat med silikon eller liknande men är det ett väldigt stort glas så pallar det nog inte ändå.
Tack för svar.F foh skrev:
Det ska sitta några skruvade klips under en list på utsidan.
Dock har jag sett att ett klips verkar ha lossnat, se bild.
Det är ett stort fönster, dock har jag inte lagt fönstret ner.... Jag har pratat med dom och jag hoppas dom skall komma och och se om det går att dra åt klipsen och få det tätt.
Mvh
När fönstret ställs/monteras i väggen brukar distanser läggas/monteras i botten .
Viktigt att dom ej monteras för långt in mot mitten , fönsterbågen kan bångna .
Men som din bild visar så verkar alu-listen ha lossnat .
Viktigt att dom ej monteras för långt in mot mitten , fönsterbågen kan bångna .
Men som din bild visar så verkar alu-listen ha lossnat .
Tomture61 skrev:
Tack för svar.
Det stod utmärkt var man skulle placera distanserna på fönstret så tror det blev rätt.
Tänkte jag kunde informera hur det gick.
Han som levererat fönstret påstod att jag lagt fönstren ned och att det var därför det läkte.
Han skickade ut två gubbar som inte fick det fixat.
När jag ringde till tillverkaren så trodde dom samma sak. Det första dom så var att det kostade 1800 kr för att skicka ut tekniker om det var handhavandefel.
När de två teknikerna sen kom så konstaterade dom att det måste varit ett måndagsex jag fått och dom löste det snabbt med en fog på insidan.
Han som levererat fönstret påstod att jag lagt fönstren ned och att det var därför det läkte.
Han skickade ut två gubbar som inte fick det fixat.
När jag ringde till tillverkaren så trodde dom samma sak. Det första dom så var att det kostade 1800 kr för att skicka ut tekniker om det var handhavandefel.
När de två teknikerna sen kom så konstaterade dom att det måste varit ett måndagsex jag fått och dom löste det snabbt med en fog på insidan.
Klicka här för att svara