Har nu monterat en enkel lösning för luftrening i garaget, bestående av en IKEA Uppåtvind, en korttidstimer 1-5h och några 3D-printade hållare. Mitt garage är mycket litet, så jag valde bort Förnuftig som är större och hoppas att den lilla gör någon nytta. Timern gör att jag kan låta renaren gå en stund efter att jag slutat snickra, borde minska dammlagret lite iaf.

• Luftrenare IKEA Uppåtvind monterad med 3D-printade hållare på en gul vägg i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägguttag med monterad korttidstimer för luftrenare i garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
snajgel och 5 till
  • Laddar…
Och ja, jag var först inne på att MacGyvra en DYI-lösning med en gammal kanalfläkt, men när jag hittade denna så kändes det som en bättre lösning, tar nästan ingen plats och kostade 350:-

• Gilla
Freestyler
  • Laddar…
Ellagård Ellagård skrev:
Har nu monterat en enkel lösning för luftrening i garaget, bestående av en IKEA Uppåtvind, en korttidstimer 1-5h och några 3D-printade hållare. Mitt garage är mycket litet, så jag valde bort Förnuftig som är större och hoppas att den lilla gör någon nytta. Timern gör att jag kan låta renaren gå en stund efter att jag slutat snickra, borde minska dammlagret lite iaf.
Snygg lösning!
Finns hållarna någonstans för nedladdning?

Inte ännu, är i valet och kvalet om jag är nöjd med hur jag ritade snap-fit på de övre armarna. De är vinklade lite inåt, så att de fjädrar lite mot lådan. Är du sugen på att testa?

Ellagård Ellagård skrev:
Inte ännu, är i valet och kvalet om jag är nöjd med hur jag ritade snap-fit på de övre armarna. De är vinklade lite inåt, så att de fjädrar lite mot lådan. Är du sugen på att testa?
Är på väg att flytta så inte aktuellt precis nu. Tänkte att det kunde bli aktuellt när vi kommit iordning i nya huset. 😇

• Gilla
Ellagård
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.