Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Luckor till äldre ballingslövkök

1. J
    Medlem · Västmanland · 9 inlägg

joakim_l

Medlem
    Hej,

Jag har köpt ett hus med ett ballingslövkök från någon gång 2007-2008. Köket har ingen inbyggd micro vilket det dock finns plats för i ett högskåp. Dock skulle detta kräva att en lucka tas bort och ersätts med en ny (lägre) lucka. Jag lyckas inte hitta den aktuella luckmodellen i Ballingslövs nuvarande sortiment så frågan är hur jag kan få tag på en sån lucka jag önskar.

1) Är det någon som vet var man kan se Ballingslövs äldre kök för att ta reda på vad köket heter?

2) Kan man istället gå till en snickare och be att denna tillverkar en lucka i samma stil och sedan få den målad med samma färg som resten av köket?

Mvh
    Joakim

2. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 30 003 inlägg
    Ring Ballingslöv. Dom verkar vara mycket hjälpsamma.

Förra året fastnade dottern i en hörnlucka (dubbeldörr i vinkel) på väg ner från köksbänken. Det ville sig inte bättre än att en del av ramen sprack. Först var jag inne på att tillverka en egen del till ramen men frågade ändå vad en ny skulle kosta. Köket är tio år gammalt men finns nog fortfarande i sortimentet (björk). Jag fick en uppgift om 400kr för en ny dubbelucka men när jag hämtade ut den ett par dagar senare ville man inte ta betalt. Fantastisk service tycker jag, verkligen positivt överaskad.

3. Linska
    Medlem · 1 218 inlägg

Linska

Medlem
    Räddade precis 2008 års Ballingslövskatalog som jag igår lade i papperssamlingen (alltså den i mitt hem, hihi går inte och plockar saker ur pappersåtervinningen) Om du beskriver den borde det vara lätt gjort att hitta igen luckan!
    Beskriv på!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.