Hej,
Jag håller på att renovera hallen då det satt smaklösa och platsineffektiva spegeldörrar där när jag flyttade in.
Jag vill helst plocka bort fodret i metall då det blir snyggare målat samt att den på sina håll sticker ut från väggen så vill även böja till den.
Vet ni hur den sitter fast? Har pillat bort fogen som är men förstår ändå inte riktigt.. Sitter den med någon clips i den andra listen som är fastsatt med popnitar kanske?
Jag håller på att renovera hallen då det satt smaklösa och platsineffektiva spegeldörrar där när jag flyttade in.
Jag vill helst plocka bort fodret i metall då det blir snyggare målat samt att den på sina håll sticker ut från väggen så vill även böja till den.
Vet ni hur den sitter fast? Har pillat bort fogen som är men förstår ändå inte riktigt.. Sitter den med någon clips i den andra listen som är fastsatt med popnitar kanske?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Om du öppnar dörren och tittar på karmen så ser du runda plastbrickor. Bakom vissa av dessa sitter där en plåt skruv som du ska skruva ut. Det kan dock vara svårt att se dom eftersom karmen är isolerad med stenull. Det brukar va PH2 bits.
Tack för snabbt svar! Det låter görbart, antar att dessa skruvar sitter hela vägen upp till tak så behöver komma åt bakom träpanelen också?C Chiippe skrev:
Förhoppningsvis inte, börja lossa nere och se vad som händer. Eftersom det är plåt och bockat i en vinkel så blir den är rätt så styv och då kanske den klarar sig utan skruv där uppe.Vibbevictorsson skrev:
Men däremot blir jag lite fundersam över vad det är för vita "ploppar" man ser på alla dina bilder.
Plopparna döljer popnitar...C Chiippe skrev:
Inte hela världen om jag behöver borra upp dom och sätta nya men det vore skönt att slippa!
Produkter som diskuteras: "dolda skruvar"

Trallverktyg Deck Tool 2.0 FAST
För dolt skruvmontage av trall
599 kr inkl moms
Läs mer
Synd att jag inte kan förstora bilden men jag tycker det ser ut som om den är svetsad men det kanske är fog, montaget ser lite speciellt ut.
Vad är det för dörr och fabrikat?
Normalt fäster man omfattningen enligt montagebeskrivningen.
https://www.dorrkatalogen.daloc.se/download/id=53
Vad är det för dörr och fabrikat?
Normalt fäster man omfattningen enligt montagebeskrivningen.
https://www.dorrkatalogen.daloc.se/download/id=53
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur lossar jag fästet till stigröret (diskmaskin)?
Vitvaror -
Lossa kåpa till gammalt elskåp med ny elmätare utanpå.
El -
Hur lossa kåpa till motorn på Univac Compact 2 centraldammsugare
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur lossa envägsskruv till altandörr
Fönster & Dörrar -
Hur fästa tillbaka lossad avloppsslang till undersidan av zinkhon?
Tvättstuga