8 032 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Lös front på ba badkar - vars hitta "reservdelar"?
Vi flyttade till ett hus där det fanns ett gammalt standardbadkar från IFÖ. Nu har benställningen och en hake på ena sidan gått sönder så fronten går inte att fästa. Vi har pratat med en VVS-affär som kunnat hjälpa oss föga och företaget IF kan jag inte kontakta. Någon som varit med om liknande och hur gör man för att fixa detta?
Skulle gissa att badkaret har 30 år på nacken. tror du det finns delar ändå?lordi skrev:
Har bara mailat ifö för att bifoga bild så de förstår vad jag menar då jag inte är så insatt att jag kan beskriva det på ett bra sätt annars och då får jag bara felmeddelande till svar...
Kollade i Dahls katalog precis, och de har delar till ifö-badkar från 1972 och framåt. Tyvärr kan du inte handla hos dem som privatperson men kanske kan gå via nån lokal röris.
Kan du lägga upp bilden här så kanske jag kan tala om vad delarna har för RSK nummer
Kan du lägga upp bilden här så kanske jag kan tala om vad delarna har för RSK nummer
Tack för hjälpen. Lägger både upp bilder på den sida som är hel och den som är trasig.
Hel benställning

Trasig benställning

Hel upptill i hörnet

Trasig i andra hörnet upptill

Reservdel som vi fått av VVS-firma som man ska sätta upptill på fronten och sen fästa i karet. Hjälper ju inte helt då vi inte har någon benställning att sätta den på.

Hel benställning

Trasig benställning

Hel upptill i hörnet

Trasig i andra hörnet upptill

Reservdel som vi fått av VVS-firma som man ska sätta upptill på fronten och sen fästa i karet. Hjälper ju inte helt då vi inte har någon benställning att sätta den på.

lordi skrev:
Hittar du några sådana reservdelar tro?
Smart, att vi inte tänkt på det! Får kolla om de är hela helt enkelt och om kan kan flytta entoddy skrev:
Klicka här för att svara