Lösvirkeshus - Egen regi

54k läst  160 svar

1. B
    Medlem Nivå 5
    Varför har du inte Bygga Hus-sidan öppen på datorn?:confused: Är väl bara här du har hunnit vara under byggtiden?

2. J
    Medlem Nivå 10
    Fast det är ju byggahus som är öppet ;) är bara inne i denna tråd men zoomar man in så känner man igen sidan ;)

3. B
    Medlem Nivå 5
    Ja, ta mej f-n! Nu har jag lärt mej zooma också:wow:
    Man lär sig mycket på det här forumet.:D

4. J
    Medlem Nivå 10
    Lite som hänt sen sist, hela huset är målat klart.
    Bro byggd
    Uterummet har fått glasparti
    Värmekabel i uterummet lagd
    Stege till taket uppskruvad.
    Lite mer fyllnad till infarten.
    Garageport insatt.

IMG_4514.jpg

IMG_4524.jpg

IMG_4525.jpg

IMG_4526.jpg

IMG_4527.jpg

IMG_4528.jpg

IMG_4530.jpg

5. R
    Medlem · Nivå 13
    Behöver du sätta korg på stegen?

6. J
    Medlem Nivå 10
    Ingen aning faktiskt, är 5,5 meter till takbandet, sotaren lär ju klaga om det behövs?

7. J
    Medlem Nivå 10
    Ursäkta att inga uppdatering gjorts på ett tag men pga allt med huset och jobbet så blev jag utmattad. Här kommer lite bilder på det som hänt, det mesta var jag tvungen leja bort.

Fick tag i ett långpass för 250kr på en gårdsauktion
    IMG_4580.JPG
    Installerat markiser
    IMG_4552.JPG
    Markarbete innan rullning
    IMG_4546.JPG IMG_4547.JPG IMG_4566.JPG IMG_4567.JPG
    Vi köpte gräsmatta på rulle som en lokal firma fick rulla ut IMG_4589.JPG IMG_4590.JPG IMG_4591.JPG
    Det blev över ca 20kvm som vi gav bort på en Facebook grupp
    IMG_4592.JPG
    Svärfar byggde stor altan, 3,50 o bredd samt även trall in mot dörren.
    IMG_4534.JPG IMG_4535.JPG
    Lite inomhus bilder med möbler
    IMG_4568.JPG IMG_4603.JPG IMG_4604.JPG
    Data central
    IMG_4536.JPG

PetraI, AndersPS, GustavN och 2 till gillar
  8. J
    Medlem Nivå 10
    Uterummet när det är färdigt, detta kan man vara i även på vintern, golvvärme och luft värme
    IMG_4605.JPG IMG_4606.JPG IMG_4617.JPG
    Här har den rullade gräsmattan tagit sig och blivit klippt efter 2 och 1/2 vecka av vattning vi hade tur det inte var allt för mycket sol.
    IMG_4608.JPG IMG_4609.JPG IMG_4610.JPG IMG_4611.JPG IMG_4612.JPG IMG_4615.JPG IMG_4616.JPG IMG_4618.JPG

Jag rekommenderar alla att köpa gräsmatta på rulle, hur smidigt som helst och mu har vi en gräsmatta vi kan använda som vilken gräsmatta som helst.

Ikväll skall svärfar och sambon måla garagegolvets första varv, vi använder hagmans golvfärg EP-V som skall läggas två varv.

Var inte rädd att ställa frågor om bygget eller allt runt i kring.

9. S
    Medlem Nivå 7
    Skönt med folk som inser sina begränsningar och då ser till att nån annan färdigställer istället för att ta en timeout och fortsätta nästa år (och nästa och nästa...)

Grattis till ett tjusigt hus även om det pengamässigt blev dyrare.

10. J
    Medlem Nivå 10
    Dock insåg jag detta lite för sent, blev sjukskriven pga. stress och nu har jag börjat om och jobba 25%, stödsover på dagarna för att orka med.
    Men att inse sina egna begränsningar är nog det viktigaste och leja bort var nog det enda jag kunde göra för hade jag lämnat det till senare så hade det bara varit något som hängt över huvudet och gjort saker värre.

vanpire, sunqan och Gizmokvack gillar
  11. J
    Medlem Nivå 10
    Det som är kvar att göras är följande
    Måla garagegolvet
    Epoxy golvlister i garaget
    Asfaltera infarten
    Installera robotgräsklippare.

Första varvet på garagegolvet är målat och andra blir imorgon använder Hagmans Golvfärg EP-V
    IMG_4621.JPG

Hällt ut plättar och rollat ut detta

Redigerat 3 aug 14:39

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: