Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Lösning för duschgolv kakelhörn som har orsakat skada

1. J
    Medlem · 233 inlägg

janerik12

Medlem
    I ena badrummet finns det en plastmatta och duschgolvet är gjort av kakel plattor som skapar en upphöjd kvadrat.
    Det finns alltså ett hörn som kan orsaka skada om man slår in foten/tårna när man går förbi duschen.

Kanten är ca 5cm hög och hörnet är 90 grader.

Finns det någon vettig lösning som tål vatten som kan göra hörnet mindre "farligt"?

Jag funderar om man kan sätta något som rundar av hörnet eller liknande?

2. Kretikos
    Tillbyggare · stockholm · 862 inlägg

Kretikos

Tillbyggare
    Låter som en udda lösning? Var tar vattnet vägen som hamnar utanför upphöjningen? Annars kanske nån form av våtrumssilikon kan användas för att jämna av?

3. J
    Medlem · 3 592 inlägg
    Kan man få se en bild på underverket och lite omkring?

4. Kretikos
    Tillbyggare · stockholm · 862 inlägg

Kretikos

Tillbyggare
    Läste dåligt. 5 cm... går nog inte med fog. Snida till nåt av vattentåligt trä.

5. J
    Medlem · 233 inlägg

janerik12

Medlem
  6. J
    Medlem · 3 592 inlägg
    Tycker fortfarande att det är svårt att se, men håller med ovanstående talare. Möjligtvis att man kan göra en fattigmanslösning och skaffa en gummilist som är ungefär lika hög och limma den runt ramen. Jag har själv limmat sådan, men då i en rak linje strax under draperiet. Den böjer sig smidigt också.

7. S
    Medlem · Västernorrland · 7 436 inlägg

Stefan1972

Medlem
    Prata med nån firma som bygger "badhus" Finns hörnskydd just för sånt här. Inte kanske just för att skona tårna men mer hörnet så att säga för de jag har sett har ju varit fastfogade permanent.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.