Byggahus.se

Lönar det sig?

1. M
    Medlem · gotland · 31 inlägg

MrFonzie

Medlem
    Gokväll..jag håller på med en stuga med innermått 25kvm..Har pulpettak där isolerningen blir 26,5cm ..
    Funderar på att spika upp en 45x70 på tvären för köldbryggan och för att få 33,5 cm i taket innan plast o glespanel..Är det värt extrapengen och jobbet? Väggarna är 145+45 isolering..Jo jag såg nåt länktips men är för trött nu och vill bara ha ett enkelt bra svar:) Såklart är 26,5 bättre än 33,5 ,men hur mycket bättre?
    Mvh

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Det är inget fel att få mer isolering , finns det plast i taket före så ska du inte plasta igen ,
    används stugan vintertid , det verkar vara bra isolering i väggarna , värmen går alltid upp i tak och ut den vägen , sedan är det upp till dig om pengar och arbete är nödvändigt , ,
    det kommer inte att skilja så mycket i värde

3. M

MrFonzie

Medlem
    Nej nej jag ska isåfall plasta på 70regeln..
    Däremot det är bättre att satsa på Lambda 35 än 37?,det kanske gör mer .. Att 26,5 ISO i lambda 35 är likvärdigt med 33,5 i lambda 37,ungefär så??

4. M

MrFonzie

Medlem
    Ja tanken är ett tonårsboende på vintern, alternativt underhållsvärme ca16gr.

5. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Går nog bra det du säger , du verkar ha koll på läget , inte fel att få ut tonåringar från huset , så dom får hålla reda och städa själva , livets hårda skola

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.