Man kan ju fundera varför han inte övervägde hävningen lite tidigare i processen...

/ATW

• Gilla
Revhiet1
  • Laddar…
Grannens Häck
Alltså kan man marknadsföra med vad som helst utan att behöva stå för det, så tolkar jag domen.

• Gilla
Freiherren och 2 till
  • Laddar…
Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Alltså kan man marknadsföra med vad som helst utan att behöva stå för det, så tolkar jag domen.
Man får göra misstag.

Om han vill hävda 1 dygn som ett kontrakt skulle han ju hävt köpet då och inte väntat...

/ATW

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Fungerade väldigt bra med Härjedalskök trots en faslig blandning av gamla och nya stommar, byte från luckor till lådor, från enkelluckor till parluckor, och dessutom ett specialgångjärn för en lucka framför en utdragbar "kastrullvagn". Allt montering klart på långt mindre än en dag och utan fel/felmätningar. 10 år sedan nu och fortfarande utan problem.

• Gilla
Fredandel och 2 till
  • Laddar…
4774
DiscoDuck DiscoDuck skrev:
Fungerade väldigt bra med Härjedalskök trots en faslig blandning av gamla och nya stommar, byte från luckor till lådor, från enkelluckor till parluckor, och dessutom ett specialgångjärn för en lucka framför en utdragbar "kastrullvagn". Allt montering klart på långt mindre än en dag och utan fel/felmätningar. 10 år sedan nu och fortfarande utan problem.
På mindre än en dag? Hur måttade de upp köket och när tog de till sig dina önskemål om ändringar av luckor och kastrullvagn? Samt färg och stil? Mindre än en dag innebär att du måste ha samtliga mått exakt samt stå på deras fabriksgolv och berätta exakt hur du vill ha det utformat och utfört. Samt bor granne med nämnda fabrik.

Rätta mig gärna om jag har fel.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
På mindre än en dag? Hur måttade de upp köket och när tog de till sig dina önskemål om ändringar av luckor och kastrullvagn? Samt färg och stil? Mindre än en dag innebär att du måste ha samtliga mått exakt samt stå på deras fabriksgolv och berätta exakt hur du vill ha det utformat och utfört. Samt bor granne med nämnda fabrik.

Men gällde utfästelsen om "mindre än en dag" för tio år sen kan man undra...

4774
Cruzze Cruzze skrev:
Men gällde utfästelsen om "mindre än en dag" för tio år sen kan man undra...
Vad menar du och varför frågar du mig?

4774 4774 skrev:
Vad menar du och varför frågar du mig?
Du frågar om @DiscoDuck fick sitt kök installerat av Härjedalskök på en dag för 10 år sen. Vad är det du inte förstår?

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
4774
Cruzze Cruzze skrev:
Du frågar om @DiscoDuck fick sitt kök installerat av Härjedalskök på en dag för 10 år sen. Vad är det du inte förstår?
För mig står det att discoduck skrev det igårkväll kl 20.16

4774
Cruzze Cruzze skrev:
Och varför så otrevlig? Jag har inget otalat med dig mig veterligen. Vet inte ens vem du är.

4774 4774 skrev:

Du har fel.

Bara en 3-åring skulle tolkat att en dag löftet betyder att det tar en dag från att du lyfter telefonen tills du har ett nya luckor installerat.

Jag och jag tror de flesta andra förstår att en troligare tolkning är att om allt går bra så är tiden för en fysisk montör i ditt kök 1 dag ~8h.

/ATW

• Gilla
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:

Men herrejösses. Monteringen tog en dag. Det är det saken gäller. Uppmätningen görs ju tidigare. Förstås. Sedan får man en sammanställning som skall godkännas.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
DiscoDuck DiscoDuck skrev:
Same! 2014, efter fem år lägenheten, så nappade jag på ett erbjudande från Härjedalskök och förnyade köket. Bodde kvar i åtta år efter det och kände utan överdrift tacksamhet för det nya köket varje dag!

Före:
Modernt kök med vit inredning, stålbänk, diskmaskin, och fullstor spis. Matplats vid fönstret med blommigt mönster på gardinerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök med rostfri kyl och frys, vita skåpluckor och träbänkskiva. Vägg med blommig tapet och dubbeldörrar i bakgrunden.
Skapa konto

När jag flyttade ut 8 år senare:
Modernt kök med vitvaror och stålbänk, spis, diskmaskin och mjukstängande lådor. Matbord vid fönster med två stolar och dekoration i vas.
Skapa konto

Modernt renoverat kök med hel kyl och diskmaskin, stålbänk, vitt kakel och stilrena blandare. Praktiska utdragbara lådor och kryddhylla ovanför spis.
Skapa konto

Vitvaror, blandare, golv och målning styrde jag upp själv förstås, men jävlar vilken livskvalitetshöjning det var att kunna få in fullstor spis och diskmaskin, mjukstängande luckor och lådor, fullt utdragbara lådor istället för alla jävla skåp...

Det var också första gången jag fick uppleva en säljare som tillför värde. Jag kunde ingenting om kök då, och han hade nog kunnat lura på mig vad skit som helst. Men han var inte bara kunnig utan också mån om att hitta kostnadseffektiva och bra lösningar. Det var säljaren som övertalade mig att behålla stålbänken, och att lådor trumfar skåp, att skippa inbyggnadshäll, att låta dem skruva upp underskåpslister, och så vidare och så vidare. Mycket tacksam för hans insats under inmätningsmötet!

• Gilla
john.h och 4 till
  • Laddar…
VIlken ickenyhet. Helt rätt bedömning av ARN. Om hastigheten av leverans av kök var det viktiga för kund så fanns det rätt många dagar att häva köpet efter att utsatt leveransdag inte hölls.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.