Mitt golvvärme funkade ej (köpt ny bostad) så kollade hur man löser det genom att läsa manualen. Manualen talar om att återställa - knapp A samt 8. Sen ska man lära in master systemet. Men knapparna gör ej enligt manualen så kan ej koppla upp igen efter återställningen.
Knapp L ska lysas grönt o sedan välja en slav enhet o trycka på dess L knapp vilket ska då lysa men lyses ej (se bild). Jag kommer inte vidare. Dessutom sedan återställningen så är det inget nätverk koppling in till maskinen (se bild med pekfinger).
Ville bara få värme och följde manualen till punkt och prick.

Någon som kan hjälpa?

• Elektrisk kopplingsdosa med gröna terminaler och kablar; en grön LED-lampa vid "L"-knappen lyser. Ingen nätverkskoppling syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person pekar på golvvärmekontrollpanel med knappar och LED-lampor, varav en lampa lyser grönt.
    Skapa konto
Välkommen till forumet!

Har du gjort alla dessa steg i denna ordning?

Illustration av hur man återställer en mottagarenhet genom att hålla A-knappen och kanal 8-knappen, med röda lysande lampor.
Skapa konto

Hand kopplar ur en svart elkabel från ett vägguttag för återställning av en enhet.
Skapa konto

Diagram för inlärning av masternhet, visar knapptryckningar på L och A samt gröna indikatorlampor på kanaler, för att konfigurera enheten som master.
Skapa konto

Dekorativ instruktion av Master-enhet med steg för att trycka på L-knapp och markering för att släcka lampor.
Skapa konto

Illustration av styrpanel för rumstermostat där en L-knapp hålls intryckt för att tända en grön lampa, vilket indikerar inlärningsläge.
Skapa konto

Termostatdisplay med instruktion att hålla inne knappen tills texten ändras från "RUP" till "MATE".
Skapa konto

Diagram av styrsystem med orange och gröna lampor. Två händer pekar på knapparna I1 och I2, som är markerade med grönt ljus.
Skapa konto

Instruktionsdiagram som visar steg för att synkronisera en termostat, inklusive display med meddelanden och styrknappar.
Skapa konto

En hand trycker på L-knappen på en mottagarenhet för termostat-inlärning enligt installationsanvisning.
Skapa konto

Tusen tack för svar! Japp, har följt den ordningen. Kom så långt som MATE och sedan får jag error 08 vilket betyder att mastern är inte på inlärningsläge så kan inte således parkopplas. Jag har även följt stegen för att ställa den på inlärningsläge men jag lyckas inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.