Hej!
Jag har en vägg som gränsar till trapphuset. Bor längst ner så de hela väggen är mot entren. Hörs väldigt mycket både in och ut. Hör när folk går in o ut ur porten och om folk pratar där. Har satt på tvn på normalt ljud och gått ut i trapphuset, jag hör då tvn. Förstår att det är ett vanligt ”problem” att de är lyhört i lägenheter osv och så men iom mina väldigt vaktiga hundar så blir det lite större problem. Antar att mycket av ljuden smiter in genom brevinkastet. Men funderar på om man skulle regla upp och tilläggsisolera väggen lite? Typ bygga ut väggen 10 cm och fylla med isolering, då kan man ju även kanske få in en innerdörr innanför ytterdörren.

Är det någon som har någon aning om om det ens kommer hjälpa att dämpa ljudet eller är de så pass marginell skillnad att det inte är värt?

• Vit ytterdörr med brevinkast i ett rum, omgiven av ljusgrå väggar och en vit taklampkol1a. En grå soffa syns delvis på högra sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
skulle testa och hänga upp något tungt tyg framför dörren och se om det hjälper. Funkar det är ett draperi en snabb och billig lösning på ditt problem.

• Gilla
sarah.a
  • Laddar…
T topmount skrev:
skulle testa och hänga upp något tungt tyg framför dörren och se om det hjälper. Funkar det är ett draperi en snabb och billig lösning på ditt problem.
Har också tänkt på det, dock inte så snyggt men kanske värt att testa och ha de tillsvidare. Dock så är det bara gipsvägg mot trapphuset så tror ändå att det inte bara är dörren som ljuden smiter igenom tyvärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.