På konsumentens sida
· 3 415 inlägg
Bostaden har ett finger med i spelet i mycket av det som sker i våra liv.
Du kan läsa artikeln här: Bostadssituationen påverkar livsvalen
Du kan läsa artikeln här: Bostadssituationen påverkar livsvalen
Grundstött
· Halland
· 28 403 inlägg
Får jag pigga upp den kommande diskussionen men denna lilla goding?
Hos oss, rätt centralt i Göteborg, var det dock inga problem.
Barna drog snabbare än lönen försvann till egna boenden.
Allt var bättre än att bo kvar hos päronen

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hos oss, rätt centralt i Göteborg, var det dock inga problem.
Barna drog snabbare än lönen försvann till egna boenden.
Allt var bättre än att bo kvar hos päronen
Medlem
· Stockholm
· 3 850 inlägg
Det som mer än något förgyllde min morfars sista år i livet var den grönskande trädgården utanför villan!
Jag kan bara föreställa mig hur torftigt hans liv skulle ha varit utan alla blomsterrabatter, växthus, grönsaksland, fruktträd där han kröp omkring de sista 30åren nästan ända intill slutet.
Mins hur stolt han alltid var när vi kom på besök och ville visa upp allt, berätta och lära oss barn (och vuxna) om det som växte. Maten innehöll ofta saker odlade utanför fönstren.
Nu tycker egoistiska politiker som har skapat bostadsbristen att pensionärer ska skickas in i lägenheter istället för att få leva sina sista dagar omgiven av vacker grönska och sysselsättning.
De vill göra det dyrare at bo i hus. Men inte dyrare att bo i lägenhet, även om den är lika stor.
HUR FAN TÄNKER DE?
Jag kan bara föreställa mig hur torftigt hans liv skulle ha varit utan alla blomsterrabatter, växthus, grönsaksland, fruktträd där han kröp omkring de sista 30åren nästan ända intill slutet.
Mins hur stolt han alltid var när vi kom på besök och ville visa upp allt, berätta och lära oss barn (och vuxna) om det som växte. Maten innehöll ofta saker odlade utanför fönstren.
Nu tycker egoistiska politiker som har skapat bostadsbristen att pensionärer ska skickas in i lägenheter istället för att få leva sina sista dagar omgiven av vacker grönska och sysselsättning.
De vill göra det dyrare at bo i hus. Men inte dyrare att bo i lägenhet, även om den är lika stor.
HUR FAN TÄNKER DE?
krillek
Glad amatör
- Östergötland
- Medlem aug 2005
- 1 911 inlägg
- 2 347 gillningar
- 452 bilder och filmer
Och politiker gör allt för att förmå folk att flytta till städer. Fördyra/försvåra egen transport med bil samtidigt som lokaltrafiken minimeras/dras in, men samtidigt får an så otroligt mycket på landet. Vi flyttade från stan till en gård på landet för 6-7 år sen och har inte ångrat det en sekund. Träffade en likasinnad för några veckor sen som i princip "bytt en tegelvilla i Huddinge" mot en herrgård i bergslagen med ekonomibyggnader, mark/skog o s v. Han njöt (också) i fulla drag!
Ja om bara politiker kunde låta bli att lägga sig i saker som de egentligen inte har med att göra som bostadsmarknad, arbetsmarknad och en hel massa andra saker som borde vara fria marknader så folk kan sköta sig själva och leva de liv de vill...
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.