Hej, jag hetsdesignar en slags kaffetrapp som ska byggas på lör.-sön. Sagt att det inte behöver bli århundradets projekt men vill ändå få till något som åtminstone står rejält stadigt.
Ska utöver det på bild bli fem vangstycken, två stolpar under mitten på högsta delen samt pynt vid de två korta räckena som jag inte orkat rita in än. Planen är att (pga av att Julas markskruv är slut överallt) försöka få ner totalt 6 st 96x96 mm markspjut så rakt det går och placera de fyra stolparna på bild i och utgå från dem. Först tänkte jag bygga en ram av bärlinor och fem korta golvreglar, därefter passa in stolparna på insidan av varje hörn.
Räcket blev lite fult och kort pga att stolparna hamnar så nära varandra så jag vill maxa och flytta ut stolparna i hörnen.
Fråga:
Hur kan jag på bästa och stabilaste sätt dra ihop 95x95 regel mot 45x170, rödmarkerat och detaljbild under. Finns det något bra vinkelbeslag jag missat eller andra ideer. Hade om stolparna hamnat inne i ett hörn av en ram dragit vangsbult med mutter och bricka men nu blev det klurigare. Tacksam för tips.