Byggahus.se

Liten, smidig och inte allt för dyr migsvets

1. F
    Medlem · Västra götaland · 6 468 inlägg

fsn

Medlem
    Skulle inte förvåna mig alls om din svets är dyrare än mina. Jag är dock väldigt nöjd med alla utom en som jag inte tycker håller måttet, men det är också ett betydligt lägre pris på den så det är inte annat att vänta.

2. Dan_Johansson
    Allvetare · Västra götaland · 5 262 inlägg

Dan_Johansson

Allvetare
    Jag köpte den för en 500-hundring på "vinst och förlust", så det är väl egentligen livsuppehållande åtgärder på en patient som kanske borde fått gå vidare för ett tag sen.. Allt funkar ju dock, förutom att det känns som att tråden slirar.. Jag har kastat ungefär 1500 spänn på den (slangpaket och en eurokontakt) så jag tänker att om man lägger 1000-1500 på ett "bra" matarverk så har man en hyfsad svets för mindre än vad man kan köpa motsvarande för ny? Och har du något i lådan för en mindre penning så hade det ju varit grymt!

Jag skulle gissa att motorn är på 24 volt, elschemat antyder det i alla fall? Motorn sitter illa till, går inte att se någon skylt..
    Vad gäller plats så är det ungefär 300x200x140 mm (HxBxD)...

Jag tänkte testa att skicka ett telex till Luna, men det verkade som tjänsten lagts ner runt 2000 ... :crysmile:

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.