Hejsan, funderar på att köpa en liten kompressor till mina dyckertpistoler.
Ju lättare desto bättre så länge den klarar av att hålla trycket , jag är ingen snabb-spikare så l/minut är nog av mindre betydelse i mitt val. (Ja jag vet oxå att det finns gas och el pistoler som alternativ men nu har jag två fina dyckertpistoler från dewalt så.....)
Någon som har erfarenhet av någon bra lättviktare ?
Ju lättare desto bättre så länge den klarar av att hålla trycket , jag är ingen snabb-spikare så l/minut är nog av mindre betydelse i mitt val. (Ja jag vet oxå att det finns gas och el pistoler som alternativ men nu har jag två fina dyckertpistoler från dewalt så.....)
Någon som har erfarenhet av någon bra lättviktare ?
Senco har någon liten modell som räcker till dyckert.
Det finns säkert billigare varianter av denna modell av annat märke fast det är inget som jag vågar rekommendera.
Det finns säkert billigare varianter av denna modell av annat märke fast det är inget som jag vågar rekommendera.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Har en enkel variant på 6L och 2Hk som jag köpte på Bauhaus för runt 1000-lappen, men finns på många ställen i lite olika varianter. Kör mestadels dyckert och klammerpistol.
Har inga hjul utan fyra gummifötter och är så liten att den får plats på golvet i baksätet på bilen om man vil transportera och inte har en kombi.
Har inga hjul utan fyra gummifötter och är så liten att den får plats på golvet i baksätet på bilen om man vil transportera och inte har en kombi.
Var och provade biltemakompressorn faktiskt för en månad sen. Den lär brinna upp om du ska köra spikpistol i normalt tempo men den var riktigt smidig. Och billig. Tittade istället på http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/28_35/products_id/447
Det slutade med att byta tryckströmbrytare på det gamla aset istället...
Det slutade med att byta tryckströmbrytare på det gamla aset istället...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden