260 läst ·
10 svar
260 läst
10 svar
Lita på fuktmätning?
Hej,
Kan det verkligen ta över 5 veckor med avfuktare på 24/7 för att få bort vattenläcka från kyl?
Försöker korta ner historien: men innan tillträde till min nya bostadsrätt uppstod en vattenläcka från kylskåp som stått kanske 1 månad för att säljaren var bortrest. Golv revs ut samt nedre del av gipsvägg. Recover satte dit en fuktmätare för 3½ vecka sen och idag säger han det är inte 100% och vi ska vänta 2 veckor till. Så 5½ veckor totalt för vad jag uppfattade det som inte var en jätteläcka. Killarna från SH bygg tyckte inte det var fuktigt när de rev upp allt.
Ska jag lita på hans utlåtande eller ska jag ta in annan firma för ett andra utlåtande? Det är tufft att bo såhär, vi står utan golv (endast betonggolv) i kök och vardagsrum.
Kan det verkligen ta över 5 veckor med avfuktare på 24/7 för att få bort vattenläcka från kyl?
Försöker korta ner historien: men innan tillträde till min nya bostadsrätt uppstod en vattenläcka från kylskåp som stått kanske 1 månad för att säljaren var bortrest. Golv revs ut samt nedre del av gipsvägg. Recover satte dit en fuktmätare för 3½ vecka sen och idag säger han det är inte 100% och vi ska vänta 2 veckor till. Så 5½ veckor totalt för vad jag uppfattade det som inte var en jätteläcka. Killarna från SH bygg tyckte inte det var fuktigt när de rev upp allt.
Ska jag lita på hans utlåtande eller ska jag ta in annan firma för ett andra utlåtande? Det är tufft att bo såhär, vi står utan golv (endast betonggolv) i kök och vardagsrum.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Hur många liter vatten kan det komma från ett kylskåp?
För att snabba upp torkprocessen använder jag bordsfläkt som står på golvet och blåser över betongen och avfuktaren kan få ta tag i den fuktiga luften.
För att snabba upp torkprocessen använder jag bordsfläkt som står på golvet och blåser över betongen och avfuktaren kan få ta tag i den fuktiga luften.
Ja, han från Recover är envis. Han gör inga extra mätningar. Så från början han bestämde 3 veckor, kom och gjorde första mätningen nu efter 3½ vecka. Så om han bestämt 2 veckor till, då blir det väl 2½ vecka och inte tidigare.D Dilato skrev:
Kan inte se svaret som du kommenterar på, men jag kan ändå förklara problemet bättre.J Jansson69 skrev:
Då vi väntar på golv så kan jag inte börja möblera vardagsrummet. Så det är trångt i övriga rum. Har endast ställt in matbord och stolar som man kan lätt flytta bort. Tyvärr har inte bostadsrätten något större förråd.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken limträberäkning är att lita på? Olika resultat på olika sidor.
Byggmaterial & Byggteknik -
Lita på varudeklarerat eller egen besiktning?
Köpa & Sälja hus -
Kan man lita på denna dimensionering på dagvattenkassett?
Vatten & Avlopp -
Hindra slitage golv
Golv -
Vem anlitar jag? Rörmokare?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer