Byggahus.se

"List" för heltäckningsmatta?

1. M
    Medlem Nivå 1
    Jag har byggt ett lekrum åt lill-tjejen. Det består av olika "scener", i varierande höjd. Golvet är alltså inte plant utan består av stora trappsteg, ungefär som en scen. På detta har jag lagt en heltäckningsmatta som både täcker "scengolvet" men även scenens vertikala sidor, dvs hela rummet är täckt av matta. Om du tänker dig en trappa med sättsteg och att man klär in hela trappan så får du en bild av hur det ser ut.

Mitt problem är att där golvet slutar och scenens vägg börjar blir det ju en skarv. Denna skarv har nu börjat repa sig och min dotter älskar och dra i dessa repor. Detta får till följd av att skarvarna blir väldigt fula.

Känner någon till en form av matt- eller tyglist man kan sätta på heltäckningsmatta?
    Optimalt vore en tyglist som man stryker på eller limmar fast och som är enkel att böja över kanten. Men jag vet som sagt inte ens om en sådan produkt finns.

2. Immobil
    Medlem · Nivå 17
    Kolla hos en golvfirma eller byggvaruhandlare. Det finns en uppsjö med lister i olika former och material. Dock tror jag inte på din idé om tyglist.