Byggahus.se

linolium-plattor?

1. M
    Medlem · 2 inlägg

mongoose

Medlem
    Jag är i full färd med att bygga ett gammalt bensinmack-hus på ca 3x2,5 meter,för utställningssyfte.Interiört sett så vill jag ha såna gamla linolium-plattor som fanns för i ex.vis g.a lanthandlar.Finns det någon/några som kan tipsa om var man kan få tag på dylik? Jag är även intresserad av begagnade sådana då jag ändå ska fixa "patina" såväl interiört som exteriört!
    Mvh Mongoose

2. Linska
    Medlem · 1 217 inlägg

Linska

Medlem
  3. slaskman
    Medlem · Skåne län · 1 003 inlägg

slaskman

Medlem

Re: linolium-plattor?

Då kanske moongoose kan svara var man kan få tag i keramikbokstäver av den gamla fina blå typen som satt på bla shellmackar. Min lekstug... ,garage heter det ju ,behöver lite tidsenligt smink.

4. G
    Medlem · 6 978 inlägg

gaia

Medlem

Tror inte att man kan ta av limade linoleumplattor i sådan skick att man kan återanvända dom ;). Sök efter nya direkt.
    gaia

5. M
    Medlem · 2 inlägg

mongoose

Medlem

Tack som fan för tipsen! Perfa! Fanns ju t.o.m blå/gräddvit som jag farit med i tanken,hos Forbo.
    Ett tips till herr Slaskman är att figursåga ut bokstäverna i trä,i önskad tjocklek,och därefter slipa till önskad rundning på dem.Sedan låta färghandlar´n bryta fram rätt kulör
    och sprutlackera dem,och ovanpå det klarlacka,och klarlacka,till önskad lyster!
    Peanuts! Lycka till!
    /Mongoose

6. slaskman
    Medlem · Skåne län · 1 003 inlägg

slaskman

Medlem

Kollade dessa plattor på bomässan, priset skulle ligga på ca 350 kr kvadraten. Nån som vet vad de kostar i Danmark ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.