Byggahus.se

Linn och Thora bygger om skånelänga på Österlen

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    I det tredje avsnittet av säsongens Husdrömmar på SVT får vi följa Thora och Linns totala ombyggnad av en skånelänga utanför Simrishamn på Österlen. De båda är nygifta och har bestämt sig för att lämna lägenheten i Stockholm. 

Du kan läsa artikeln här: Linn och Thora bygger om skånelänga på Österlen

2. C
    Medlem Nivå 1
    Känslan när jag tittar på programmet är;
    Vad handlar det om...??
    Hur blev programmet så här?
    Bytt redaktion? Programledaren hör inte hemma i detta program verkar sakna kunskap.
    Jag är besviken på alltihopa!!

3. murak
    Medlem · Nivå 10
    Hur blev det med köket och badrummet? Räcket på övervåningen såg ju bra läskigt ut..

Trots att jag saknar mer djupdykning i det byggtekniska så är jag ändå glad att det finns ett program på SVT som handlar om husbyggande :)

4. N
    Medlem Nivå 7
    Det blev fint och hemtrevligt men...vad i hela friden var det som kostade 3.5 miljoner?

• Laddar…
  5. R
    Medlem · Nivå 11
    Köket?

6. X
    Medlem Nivå 10
    Vilket program är det du ser på, för jag vill med se ett program som handlar om husbyggen och inte relationer och separationer?

7. N
    Medlem Nivå 2
    Mycket drömmar och lite hus i den nya säsongen

8. K
    Medlem Nivå 6
    Totalt ointressant och nästan inget engagemang här på Byggahus.

9. T
    Medlem · Nivå 8

Lika illa som förra avsnittet. Programledaren har noll koll.

• Laddar…
  10. A
    Medlem · Nivå 19
    Tyvärr verkar alla producenter tro att det är relationer som är viktigt, hur svärfar är omtyckt och tänker, bilder när man gifter sig och sedan klipper man inte lite lösryckta byggbilder som saknar faktadelar.

• Laddar…
  11. Dan_Johansson
    Medlem · Nivå 16
    Jag har två funderingar efter jag sett programmet.

1: Undrar om de är sponsrade av Volvo den här säsongen?

2: Undrar om Gert börjat tröttna på att göra tv? Han var ju knappt med alls ...

(förutom att man hoppade över flera rum i huset och zoomade in på en tårta i fem minuter)

Edit: ingen kan i alla fall säga att de byggde för att sälja, de där pengarna får de aldrig igen ....

• Laddar…
  12. A
    Medlem · Nivå 19
    Är knappast säljbart utan att hela fastigheten avyttras och för 3,5 Mkr kan man fundera på om de inte köpte in sig som delägare i fastigheten som är del av de 3,5 Mkr som "drömhuset fick kosta".

13. L
    Medlem Nivå 1
    Suck! Ännu ett program i samma anda som det förra, kan dom inte döpa om det till "Relationsdrömmar"? Man skulle ju kunna sluta titta på´t, men det kan ju komma något intressant ibland!
    Tacka vet jag det engelska "Grand designs"!

14. Z
    Medlem Nivå 3
    nja det blev ju ganska bra invändigt , men är det ingen mer än jag som stör sig på yttertaket.
    Givetvis en kostnadsfråga att byta ut det men det ser inte klokt ut med det gamla rostiga taket...

• Laddar…
  15. X
    Medlem Nivå 10
    Jag misstänker att dessa individer tycker det är charmigt.