Hej!
Har rivit vägg mellan tidigare kök och vardagsrum och ska nu lägga ett nytt enhetligt golv i det nya kombinerade köket/vardagsrummet. Vi har bestämt oss för lamparkett (stavar om 10x50xx250mm fästa på nät i fiskbensmönster) som vi troligen beställer från Tyskland. I köket låg det tidigare en plastmatta på ett betongglov. Plastmattan är bortriven, men kvar blir en svart filt som inte går att få bort ens med betongslipmaskin, i vardagsrummet ligger ett parkettgolv limmat på trä. Mellan de olika golven är det en nivåskillnad på ca 6mm som jag tänkte ta upp genom att lägga en MDF på betongolvet. Nu till min fråga:
Hur limmar jag MDF:en på betongen/filten?
Jag pratade tidigare idag med teknisk support på Bostik och de var inte helt säkra på om MDF:en tål att limmas med ett vanligt golv- och vägglim (vattenbaserat) eller om det skulle få MDF:en att bukta sig. För att få det att fästa skulle man i så fall först prima på filten. Någon som har erfarenhet av att använda vattenbaserade lim på MDF?
Det andra alternativet som skulle kunna funka är att använda tex Maxi Bond Parkettlim direkt på filten utan primer, men det blir att något dyrare alternativ.
Någon som har tips på var man kan köpa Maxi Bond Parkettlim eller motsvarande till ett bra pris? Gärna på nätet eller i Malmö-trakten.