En "gummifnutt" i diskmaskinen har lossnat - se bild...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oh waw - syns bilden?
Det är alltså en "gummidetalj" i min diskmaskin som har lossnat. Den sitter "bak om övre korgen" och det är där det skickas ut vatten till "diskarmen" som sköljer/diskar övre korgen.
Jag har puttat tillbaka biten - men skulle behöva limma fast den.
Vad kan jag använda för lim att limma fast gummi-grunkan med?
Förslag??
Ingen aning om vilket material det är frågan om - men någon form för mjukare gummi....
Plastdetaljer i diskmaskiner är oftast gjorda i polypropen, en termoplast som inte alls funkar BRA att limma, men för att hålla en gummibit på plats duger nog vanligt superlim.
Reservdelar till vitvaror kostar oftast som en begagnad maskin ändå.
Jag hade precis samma som gick sönder på min husqvarna, gummit var "ruttet". Jag kollade lite och fler saker var på upphällningen så jag köpte en ny maskin av ett märke som inte ingår i electrolux märkesflora. Det är nog svårt att få biten lika tät utan att byta ut den.
Det syns ett hål i plasten upptill. Finns det eller skall det finnas en utstickande plupp på baksidan som skall in detta hål och hålla packningen på plats? Finns den där så se till att peta in den i hålet så skall nog packningen sitta kvar sedan. Om det skall finnas och den lossnat skulle jag försöka få tag på en ny packning. Om du skall limma så tror jag på silikon.