Hej
Har köpt en garageportlist i EPDM som ska limmas mot betongolvet.
Vilket lim hade ni använt till detta?

• Svart garageportlist i EPDM med gul rand spirallagd på en betongyta, köpt för att limmas på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
A Andy_44 skrev:
som ska limmas mot betongolvet
hmm ... min liknande list sitter fast nertill på garagedörrarna och "släpar" i betonggolvet när jag stänger garagedörrarna. Blir tätt och bra då :) Notera att jag har den gamla sortens klassiska garagedörr, inte vikdörr.

Jag bara funderar på hur den där gummilisten mår efter ett tag, om bilar, cyklar, gräsklippare mm. kommer att åka över den dagligen, så är du säker på att den ska limmas på golvet?

Bygglim typ PL400 bör nog fungera om du ska limma den på betongen. Testa med en liten spillbit först så ser du im det sitter fast ordentligt.

Mats-S Mats-S skrev:
hmm ... min liknande list sitter fast nertill på garagedörrarna och "släpar" i betonggolvet när jag stänger garagedörrarna. Blir tätt och bra då :) Notera att jag har den gamla sortens klassiska garagedörr, inte vikdörr.

Jag bara funderar på hur den där gummilisten mår efter ett tag, om bilar, cyklar, gräsklippare mm. kommer att åka över den dagligen, så är du säker på att den ska limmas på golvet?

Bygglim typ PL400 bör nog fungera om du ska limma den på betongen. Testa med en liten spillbit först så ser du im det sitter fast ordentligt.
När regnet ligger på så hittar det in på golvet. Så vill ha någon upphöjnad som stoppar lite. Kommer bara rullas cyklar över den så håller nog tills barnen flyttar hemifrån.
Ska prova med PL400

Jag har en liknande list monterad på mina slagportar. Skippade lim och monterade dem istället med hjälp av en aluminiumlist som jag skruvade med kanske 15cm cc. EPDM sitter altså klämd mellan aluminiumlisten och dörrbladet.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Düsseldorff
EPDM är väldigt icke-poröst men flexibelt och därför svårlimmat. Du bör läsa på noga vilka lim som funkar för din applikation, annars kommer det bara lossna med tiden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.