2 491 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Lim för att ansluta diffspärr mot trä?
Hej
Vi håller på att fösöka ansluta diffusionsspärren i väggarna mot fönsterkarmarna. Den åldersbeständiga tejpen sitter inte så bra. Jag har läst på forumet om ett lim som fungerade för diffspärr och trä men jag kan inte hitta den tråden.
Är det någon som känner till limmet?
Eller finns det något annat bra sätt att få tätt mot fönsterkarmen?
Tack!
MalinW
Vi håller på att fösöka ansluta diffusionsspärren i väggarna mot fönsterkarmarna. Den åldersbeständiga tejpen sitter inte så bra. Jag har läst på forumet om ett lim som fungerade för diffspärr och trä men jag kan inte hitta den tråden.
Är det någon som känner till limmet?
Eller finns det något annat bra sätt att få tätt mot fönsterkarmen?
Tack!
MalinW
OK, bra tack!
Är bottningslisten och latexfogen difftät? Jag har letat på Sikas, Cascos och Bostiks hemsidor utan att hitta info om det. När jag googlar på diffusionstät fog finns en massa anvisningar att det ska användas vid montering av fönster men jag hittar ingen hänvisning till någon fog som är difftät.
Fäster latexen på diffplasten?
Är bottningslisten och latexfogen difftät? Jag har letat på Sikas, Cascos och Bostiks hemsidor utan att hitta info om det. När jag googlar på diffusionstät fog finns en massa anvisningar att det ska användas vid montering av fönster men jag hittar ingen hänvisning till någon fog som är difftät.
använder du byggskum istället för drev så är den diffusionstät
http://www.leifarvidsson.se/files/pdf3/51_low.pdfMalinW skrev:OK, bra tack!
En av många produkter! Googla på diffusionstät fogmassa så får du upp många träffar!
Vi fick tag på vår konstruktör till slut. Han tyckte att vi skulle använda Sikas Igaspistolet. Det är butylgummibaserat, inte latex. Det är special för diffspärr och det enda som fungerar i Sikas sortiment enligt dom själva. Det finns säkert andra motsvarande massor men vi testar denna.
Tack för alla svar!
MalinW
Tack för alla svar!
MalinW
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stål istället för limträ för att stötta mellanbjälklag
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygghjälp: Limträ vs Lättbalk (typ masonitbeam) Belastningsjämförelse
Byggmaterial & Byggteknik -
Dimensionering av limträ för att skapa krypgrund