Tjenare!
för att försökte hålla nere texten så är kontentan att jag har ett trasigt drev i min peerless låda och tänkte om någon har, eller vet någon som har, reservdelar ifrån skrotade lådor? har pratat med ett antal människor med blocket annonser, men har ej hittat korrekt drev hitills.
min låda är en 930 010 och det för det första drevet i lådan som är kasst, alltså det 42 kuggars drevet som för över kraften 90gr ifrån ingående axel.
jag tror att peerless/teqcumseh art.nr är 778229.
jag har hittat ett 42kuggars drev, tyvärr var det dock fel bredd på det. är tydligen olika beorende på åt vilket håll om pinjonen det sitter..
dom finns på Ebay, men då ifrån usa med frakt, tull moms samt tiden det tar så vill jag leta efter en lokalare lösning.
kan någon ev hjälpa mig?
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Med vänlig hälsning Henrik
1 003 läst · 15 svar
1k läst
15 svar
letar reservdelar till Peerless växellåda (åkgräsklippare Jonsered)
-
16 maj 11:53 #1
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Medlem · Nivå 16 16 maj 12:02
- Medlem okt 2003
- Blekinge
- 8 899 inlägg
- 851 gillningar
- 53 bilder
16 maj 12:02 #2Det finns en kille söder om Tingsryd som har en massa skrotade åkgräsklippare. Han säljer reservdelar över hela landet. Tyvärr har jag varken namn eller nummer till honom. Kanske finns här någon från trakten som vet mer?
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Självbyggare · Nivå 6 16 maj 12:04
- Medlem jun 2005
- Stuga i Dalsland
- 332 inlägg
- 166 gillningar
- 22 bilder
16 maj 12:04 #3Har du kollat med https://swedmotor.se/peerless-2/ ?
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
16 maj 13:20 #4
dom hade men ville ha 1200kr för ett sånt drev. jag gav 300kr för gräsklipparen så det var lite över min budget.
jag fick dock bekräftat att jag hade grävt fram korrekt artikelnummer på drevet.
beg-marknaden är nog det som känns mest aktuellt.
Med vänlig hälsning Henrik- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Självbyggare · Nivå 6 16 maj 13:25
- Medlem jun 2005
- Stuga i Dalsland
- 332 inlägg
- 166 gillningar
- 22 bilder
16 maj 13:25 #5Absolut! Huga! Men som en sista utväg tänkte jag.... Och tänk inte ens Håkma-......
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
19 maj 21:58 #6
Ingen som har något tips på någon som kan ha detta liggandes? Har googlat efter han i Tingsryd utan framgång. Har ringt på alla blocket annonser jag kan hitta utan framgång. Dom flesta slänger bara defekta lådor, men någon borde ha detta liggandes tänker jag mig?
Mvh Henrik- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Husägare · Nivå 11 19 maj 22:33
- Medlem jun 2017
- Södermanland
- 910 inlägg
- 379 gillningar
- 199 bilder
19 maj 22:33 #7Jag köpte 2012 nån sån specialgrej av en kille i Vara som hade määääängder med prylar till åkgräsklippare. Kan inte svära på att det är den här killen, men det ringer någon klocka iaf.
Åkgräsklippardelar Motorer Växellådor https://www.blocket.se/vi/85038920.htm- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
19 maj 23:04 #8
Just Vara verkar vara (ordvits?) Ett ställe där dom grejer med sånt, har dock redan pratat med honom och några till i närområdet, och tyvärr hade dom bara hela lådor, och då inte rätt modell ☹️
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
24 maj 19:07 #9
Jag kanske har kanske ett....jag köpte en komplett åk klippare för att min växellåda gått sönder...håller på att få ihop min ..får se vad som blir över...jag är själv ute efter nållagren till axeln med pinjongdrevet....och gräset växer..
Tomas.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 16 24 maj 20:07
- Medlem okt 2003
- Blekinge
- 8 899 inlägg
- 851 gillningar
- 53 bilder
24 maj 20:07 #10Å jag passerar Tingsryd i morgon. Åker inom och kollar om killen är hemma.
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
24 maj 23:59 #11
Jag har ju numera extra låda eftersom jag köpte fel grejer. Så vi kan byta drev emot nållager?
Mvh Henrik- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
25 maj 00:02 #12
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 16 25 maj 17:23
- Medlem okt 2003
- Blekinge
- 8 899 inlägg
- 851 gillningar
- 53 bilder
25 maj 17:23 #13Jag hade tur Thomas söder om Tingsryd var hemma! Jag visade honom bilden på drevet och han var säker på att han har ett som passar. Ring honom på: 0706-79 55 06. Ja, jag fick lov att lägga ut hans nummer här.
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem Nivå 6 25 maj 17:34
- Medlem feb 2013
- Sverige
- 295 inlägg
- 215 gillningar
- 20 bilder
25 maj 17:34 #14Den här är till salu:
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
28 maj 13:03 #15
Fick tag på Tomas och han skulle slänga en kik i sina gömmor!
som sagt, detta forum är otroligt på att hjälpa till!- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS