letar reservdelar till Peerless växellåda (åkgräsklippare Jonsered)

561 läst  15 svar

1. B
    Medlem Nivå 7
    Tjenare!

för att försökte hålla nere texten så är kontentan att jag har ett trasigt drev i min peerless låda och tänkte om någon har, eller vet någon som har, reservdelar ifrån skrotade lådor? har pratat med ett antal människor med blocket annonser, men har ej hittat korrekt drev hitills.
    min låda är en 930 010 och det för det första drevet i lådan som är kasst, alltså det 42 kuggars drevet som för över kraften 90gr ifrån ingående axel.

jag tror att peerless/teqcumseh art.nr är 778229.

jag har hittat ett 42kuggars drev, tyvärr var det dock fel bredd på det. är tydligen olika beorende på åt vilket håll om pinjonen det sitter..

dom finns på Ebay, men då ifrån usa med frakt, tull moms samt tiden det tar så vill jag leta efter en lokalare lösning.

kan någon ev hjälpa mig?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    bevel.jpg

Med vänlig hälsning Henrik

2. Immobil
    Medlem · Nivå 16
    Det finns en kille söder om Tingsryd som har en massa skrotade åkgräsklippare. Han säljer reservdelar över hela landet. Tyvärr har jag varken namn eller nummer till honom. Kanske finns här någon från trakten som vet mer?

3. Tallguy196
    Självbyggare · Nivå 6
  4. B
    Medlem Nivå 7
    Nu har jag :)
    dom hade men ville ha 1200kr för ett sånt drev. jag gav 300kr för gräsklipparen så det var lite över min budget.
    jag fick dock bekräftat att jag hade grävt fram korrekt artikelnummer på drevet.

beg-marknaden är nog det som känns mest aktuellt.

Med vänlig hälsning Henrik

5. Tallguy196
    Självbyggare · Nivå 6
    Absolut! Huga! Men som en sista utväg tänkte jag.... Och tänk inte ens Håkma-......

6. B
    Medlem Nivå 7
    Ingen som har något tips på någon som kan ha detta liggandes? Har googlat efter han i Tingsryd utan framgång. Har ringt på alla blocket annonser jag kan hitta utan framgång. Dom flesta slänger bara defekta lådor, men någon borde ha detta liggandes tänker jag mig?

Mvh Henrik

7. ekaa88
    Husägare · Nivå 11
    Jag köpte 2012 nån sån specialgrej av en kille i Vara som hade määääängder med prylar till åkgräsklippare. Kan inte svära på att det är den här killen, men det ringer någon klocka iaf.

Åkgräsklippardelar Motorer Växellådor https://www.blocket.se/vi/85038920.htm

8. B
    Medlem Nivå 7
    Just Vara verkar vara (ordvits?) Ett ställe där dom grejer med sånt, har dock redan pratat med honom och några till i närområdet, och tyvärr hade dom bara hela lådor, och då inte rätt modell ☹️

9. T
    Medlem Nivå 1
    Jag kanske har kanske ett....jag köpte en komplett åk klippare för att min växellåda gått sönder...håller på att få ihop min ..får se vad som blir över...jag är själv ute efter nållagren till axeln med pinjongdrevet....och gräset växer..:(
    Tomas.

• Laddar…
  10. Immobil
    Medlem · Nivå 16
    Å jag passerar Tingsryd i morgon. Åker inom och kollar om killen är hemma.

11. B
    Medlem Nivå 7
    Tja!
    Jag har ju numera extra låda eftersom jag köpte fel grejer. Så vi kan byta drev emot nållager?
    Mvh Henrik

• Laddar…
  12. B
    Medlem Nivå 7
    Haha fan byggahus är ju otroligt! Fantastiskt erbjudande. Vore hur gulligt som helst om du fick tag i hans kontakt uppgifter så jag kan snacka med honom..hatten av! Mvh Henrik

13. Immobil
    Medlem · Nivå 16
    Jag hade tur Thomas söder om Tingsryd var hemma! Jag visade honom bilden på drevet och han var säker på att han har ett som passar. Ring honom på: 0706-79 55 06. Ja, jag fick lov att lägga ut hans nummer här.

14. C
    Medlem Nivå 4
  15. B
    Medlem Nivå 7
    Stort tack!
    Fick tag på Tomas och han skulle slänga en kik i sina gömmor!

som sagt, detta forum är otroligt på att hjälpa till!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: