13 199 läst · 5 svar
13k läst
5 svar
letar hålkäl taklist i stockholm.
Hej,
Jag håller på att fixa lite i köket på min nya lägenhet, tog precis bort en låda som täckte fläktventilationen. Problemet är att taklisten är bruten så jag skulle behöva hitta samma hålkäls taklist som innan, se gärna bilden. Jag har precis flyttat till Stockholm så har inte så stor koll på byggvaruhusen samt har ingen bil så att jag lätt kan åka runt o kolla, någon som vet var dom har ett stort utbud av taklister där dom kan tänkas ha en sådan här. Taklisten är runt 30x30 mm.
tacksam för all hjälp!

Jag håller på att fixa lite i köket på min nya lägenhet, tog precis bort en låda som täckte fläktventilationen. Problemet är att taklisten är bruten så jag skulle behöva hitta samma hålkäls taklist som innan, se gärna bilden. Jag har precis flyttat till Stockholm så har inte så stor koll på byggvaruhusen samt har ingen bil så att jag lätt kan åka runt o kolla, någon som vet var dom har ett stort utbud av taklister där dom kan tänkas ha en sådan här. Taklisten är runt 30x30 mm.
tacksam för all hjälp!

Jag känner inte till Stockholm, men hålkälslist är inte så ovanligt. Vi har köpt på K-rauta. Men det fanns på Silvan och Beijers, Skulle tro att om du ger dig in på någon större byggmarknad så finns det där. Fredells har ni väl också i Stockholm om jag inte missminner mig?
Det ser ut som att listen sitter mot ett lutande tak. Det du då får göra är att köpa en vanlig hålkälslist som du hyvlar överkanten på för att få tätt mot övre taket. De flesta byggvaru husen har denna list Byggmax Bauhaus etc... ta med en bit av den gamla och jämför så det får någorlunda samma mått . Jag tro byggmax har vitmålad 15x43mm och15x56
Om du inte vill åka ut till byggvaruhusen, kolla in http://www.panelochlist.se/index.htm som ligger i birkastan. Dom har en massa lister - enligt egen utsago: "Stockholms största utbud av lister"...
Mvh/Abbe
Mvh/Abbe
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Taklist ”Antik hålkäl”
Byggnadsvård -
Såga taklist (hålkälslist) utan att ta mer den gamla
Fönster & Dörrar -
Hålkäl taklist som täcker 43 mm
Byggmaterial & Byggteknik -
Hålkäl eller allmoge taklist med "antik" golvsockel och foder?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kvartsstav eller Taklist Hålkäl vid innerhörn
Byggmaterial & Byggteknik