Nystartat bolag så chanserna är väl små att någon har erfarenhet från dom men värt ett försök.
Dom bygger element i fabrik i Skövde och verkar vara en av få som jobbar med att pressa sina och UE's marginaler för att få nya uppdrag i dessa ganska tuffa tider för husleverantörer.
Org nr: 559299-1094
Vet inte om man får skriva ut namn (styrelsen) här men det är ju officiella uppgifter: https://www.allabolag.se/5592991094/befattningar
Någon som kanske byggt med dessa herrar under annat bolag tidigare?
Tacksam om någon har inputs![]()
949 läst · 3 svar
949 läst
3 svar
Ledande Hus AB - någon som känner igen/har erfarenhet?
-
-
Moderator · Stockholm · 48 392 inlägg 6 mar 08:296 mar 08:29 #2
Ser ju inte som de bedrivit någon verksamhet alls hittils. Googlar man på personerna, hittar jag en lärare (i ngt byggämne på gymnasiet).
Det finns en extern frimatecknare (kan betyda lite olika saker), med en bakgrund i ett bolag som under ett enda år omsatte 500 milj. Och sedan gick i konkurs. Ser lite konstigt ut.
Jag skulle vara väldigt skeptisk till att köpa hus av dem.
Om de pressar UE marginaler, så kan det vara bra, men det kan också betyda strul. Om det är en helt ny spelare på marknaden, tror jag att försöket att pressa UE kommer att ge mer strul, än låga priser.- Laddar…
-
6 mar 09:09 #3
-
Moderator · Stockholm · 48 392 inlägg 6 mar 09:196 mar 09:19 #4
Jag skulle nog ändå begära lite referenser på var de har fått någon erfarenhet ifrån.
Att bolaget är oprövat, är varningsklocka. Men om de dessutom saknar erfarenhet från den här typen av projekt kommer det att leda till katastrof. Nybildade husföretag har oftast någon grundare som har arbetat för någon annan hustillverkare, eller har erfarenhet från egen byggverksamhet. Det är en risk även då.
Men att som liten nystartad firma trycka hårt på materialleverantörer, lär inte vara så lätt. Som nystartad får man nog vara glad om man kan få ungefär samma rabatter som en vanlig liten hantverkarfirma.