Byggahus.se

Led, transformator strömförbrukning

1. Tomas GBG
    Medlem Nivå 2
    Hej.
    Har ett antal takspottar till skena,220v.
    Fråga: transformatorn 12v, som finns inbyggd i varje spott, är den lämplig eller drar den i sig självt 50w, trots att led lampan förbrukar 5w, gör den det då är det ju aningen fel att ha det på detta viset.
    Se bilder för mer info.
    Tack för hjälpen.

2. A
    Medlem · Nivå 5
    Hur har du tänkt använda armaturerna, 5w räcker inte långt för en spotlight ska göra någon nytta. Armaturen är designad för att ge betydligt mer ljus. Lival är ett känt budgetmärke när det gäller belysning, men jag gillar ändå tanken att återanvända saker. Har du mer bilder på transformatorn så vi kan se specifikationen?

3. Tomas GBG
    Medlem Nivå 2
    Jag skulle tycka det var fint, därför tänkte jag ha spottarna i taket längs med väggarna (för att lysa upp väggarna, ner mot golvet) i V-rummet, har 25st. Om led 5w är för lite så får jag försöka få tag i starkare, om det finns med denna fattning. Vad det gäller den inbyggda transformatorn står det just inget mer än det som står på bilden, max 50w 12v.

4. A
    Medlem · Nivå 5
    För vardagsrummet kan det säkert vara ok om de sitter nära väggen. Anledningen att jag frågade är att armaturen var tänkt mer som en armatur för butiksbelysning eller väggar i offentlig miljö. Jag är tyvärr inte expert på gamla 12 v don men lyser den med den ljuskällan borde det vara lugnt. Jag kan i alla fall inte se några stora risker med det. Kanske någon annan här på forumet har bättre koll på de här donen.

5. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 15
    5 W LED är väl inte så dåligt? Har man dessutom flera st på en skena, så räcker det ju att belysa ganska mycket.

• Laddar…
  6. prototypen
    Medlem · Nivå 21
    Sedan har spridningsvinkeln stor del i hur ljust det blir.

Protte

• Laddar…