Byggahus.se

LB-hus under rekonstruktion

1. E
    Anonym
    Skrivet av: DG

Lb, lär dig använda google! Det finns mängder med missnöjda kunder som byggt med LB.

• Svara
  2. E
    Anonym
    Skrivet av: LAPD

Jösses vad arga Ni är!

Jag är projektledare och säljer paket med tomt och nyckelfärdiga special villor i västra Sverige i lösvirke och även jobbat med Gullringshus, LB-Hus, Willa Nordic, Bollebygdhus. Har egna tomter men handlar material och tjänster lokalt så långt det är möjligt.

Förstår oron och ilskan, och skall nu lägga in en vedbit i brasan;
    Det är mycket vanligt att kunderna inte kan/vill/orkar/har förmåga/beslutsångest till att göra sina val av extriör och interiör enligt planeringen från projektledaren. Detta leder till att det KAN riskera att åka runt A-ritningar (=huvudritning/master/styrriting) med tillhörande checklistor av detaljer som i sin tur skall planeras i i leveransplan till byggplats och följa monteringsplan för byggare/el/vvs/kakel/plåt/mål - med andra ord så är kunderna ett nödvändigt ont.

Det som fungerar bäst i min och kollegors värd är när Projekterar ett område och bygger upp husen helt inflyttningsklara och vi slipper alla extremt röriga kunder.

Tack för mig, Lars

• Svara
  3. E
    Anonym

RE: LAPD Läs igenom ditt inlägg igen och fundera på vad du säger! "Kunder ett nödvändigt ont"!
    Och ni andra undrar varför byggbranschen är helt "fucked up"! LAPD; du är mitt bästa bevis på varför branschen ser ut som den gör! Du har inte förstått någonting!

• Svara
  4. E
    Anonym
    Skrivet av: Husägare

Inte för inte som man brukar säga att Om du inte kan någonting, absolut ingenting, ja då blir du småhussäljare eller mäklare.

• Svara
  5. E
    Anonym

RE: Husägare; Om du visste hur rätt du har! :D

• Svara
  6. E
    Anonym
    Skrivet av: Håkan

Husägare: Bilförsäljare är ett annat yrke som passar in på nämnda beskrivning..

• Svara
  7. E
    Anonym
    Skrivet av: Byggnadsvårdaren

DGs erfarenheter och bekantas skräckresor med nya hus/5 år gamla hus med sneda väggar gjorde att vi köpte ett 1800-talshus. Det är fascinerande att se hur saker suttit i 130 år och fortfarande fungerar bra. En vattenskada var inget roligt, men om det varit ett modernt hus hade omfattningen varit 10-falt större. Sen anlitar vi bara hantverkare som har respekt för gamla hus. Skruvdragar- och tigersågsmaffian (dvs ordinära snickare) göre sig icke besvär.

• Svara
  8. E
    Anonym
    Skrivet av: Anders E

Byggare verkar vara digitala; antingen är de jättebra eller helt värdelösa. Vi byggde om vårt nyinköpta hus (andra huset, så viss erfarenhet har jag) för 800 000. De snickarna vi anlitade var av den gamla stammen; ingen under 60 år och huvudentreprenören tog bara in folk han kände. När jag bad honom fixa en plåtis skakade han på skallen och sa att han visste ingen som han kunde gå i god för. Men vad de hittade var förbluffande; tidigare ägaren hade helrenoverat köket för tre år sen och min snickare tyckte att taket buktade. Uppe på vinden kunde vi i kutterspånet konstatera att de tidigare hade kapat takstolen för att få till genomföringen. Min snickare suckade och sa att sånt här fusk såg han hela tiden. Under resans gång hittade vi bara fler och fler sabotage. Min snickare skulle sluta om något år och han sa att nu för tiden kunde han under inga villkor stå för branschen. Han fann den genomrutten. Han var tydlig när vi valde honom; han var inte den snabbaste men noggrann. Tack och lov att vi valde honom.

• Svara
  9. E
    Anonym
    • Svara
  10. E
    Anonym
    Skrivet av: 3T

Två väloljade munnar från ett byggföretag som prioriterar excell redovisningar i stället för att vara mästare på nätverk o driva företag. No surprise!!!

• Svara
  11. E
    Anonym
    Skrivet av: Plattis

Har gjort en del våt utrymmen åt lb-hus dom som alla små hus byggare tittar bara på vilka under enrepenörer som är billigast tex målnings enrepenad så får målar firman ca 35000 kr + moms i betalt för att göra en kåk på 130 kvm inklusive matriel.plattsättningen för 2 st bad 1 st klädvård får plattsättarn ca 45000 + moms då ingår jobb all matriel utom kakel&klinker för det håller oftast hus tillverkaren med .sen ska man lämna 10 års garanti på jobbet på det . Man undrar hur dessa enrepenörer får ihop det ekonomiskt .inte så konstigt att det fuskas så förbannat. billigt är alltid inte bäst .Stackars folk som köpte lb-husen på sandudden på ekerö byggda av bagare från öststaterna.

• Svara