Byggahus.se

LB-hus under rekonstruktion

1. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Senior

Kul att se alla desperata inlägg från husköpare som rimligen inte kan ha någon åsikt om slutresultatet på huset ännu. In absurdum försvarar dom ett företag utan vetskap om slutresultatet. Slutresultatet som syns när du har bott i huset 4-5 år. Festligt.

2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Martin

DG: jag undrar varför jag kommer att tänka på Don Quijote när jag läser dina inlägg och din kamp mot alla "onda" byggföretag ;)

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: DG

Don quijotes huvudsakliga mål är väl ändå kärleken?! Det är inte mitt mål vågar jag påstå...! :D

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
  5. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Stefan

Jag håller inte med dig om att du inte behöver säga mer angående konsumentverkets statistik. Man måste sätta antalet klagomål i relation till hur mycket som konsumeras av olika varor och tjänster.

Av de totala antalet klagomål rör ca 20 % boende. Det är faktiskt gankska lite om man jämför med att Boende står för ca 30 % av det som vi i sverige i genomsnitt konsumerar under ett år. Jämför man exempelvis med Post och telekomunikation så står dessa för ca 3 % av vår genomsnittliga konsumtion men ca 16 % av de totala antalet klagomål.

6. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Steff

Jo håller med följande talare, tragiskt. Känner en som jobbade åt LB-hus men hans höga yrkes-stolthet tvingade honom till slut att säga upp sig eftersom LB-hus är fuskbygge, klåp & mygel rakt igenom.

7. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Rolle

Håller till viss del med DG, branchen e så prispressad att hantvekarna ej tillåts utföra ett riktigt bra jobb.
    Har ett lb-hus där det vart massor av fel under de första 1,5 år vi bott i det, för det mesta beror felen på slarv från hantverkarna.

8. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Niklas

Kvaliteten på huset är tyvärr inte bättre än kvaliteten på monteringen.

9. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Joppe

Det är bara kunder som ännu inte flyttat in som är nöjda...

10. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Rikard

Bor själv i ett LB-Hus byggt 1987. Byggkvaliten är det inga fel på! Gjorde av med 8512Kwh 2011 inkl hushållsel.

11. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Joppe

Re; Rikard, det är inte en relevant jämförelse! Det har hänt mycket sedan 1987! Och inte till det bättre.

12. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Daniel

Vi har byggt med Lb-hus och är grymt nöjda! Mycket seriöst bemötande med bra service hela vägen! Kvalitén på hantverkarna har varit jättebra vilket syns på slutresultatet avs ytskikt, nästan allt är 100 procentigt avs noggrannhet. Snyggt helt enkelt! I och för sig borde man inte förvänta sig mindre när man betalar så mycket pengar. Vad gäller kvalitet på själva huset (de viktigare bitarna alltså) kan vi inte uttala oss än. Möjligen om 10 år... Någon uttryckte sig och sa att det fanns tre kategorier av småhusköpate. Vi utgör nog kategori fyra och dumma är vi inte! Man behöver inte vara jättesmart för att räkna ut vem som betalar det eventuella överskott som går in i husleverantörens ficka. Men detta gäller allt man gör i livet som man inte kan el vill utföra själv... Vi har inte obegränsat med resurser, vi har tummen mitt i handen, vi varken vill, kan el orkar leda ett projekt som ett husbygge innebär just nu i livet och vi hittade en tomt 800 m från havet som var bunden till husleverantör i rätt priskategori och kvalitet. Läget och husstorlek var prio 1. Hade vi några val? Nä eg inte och vi är supernöjda med Lb-hus. Visst hade vi kunnat tänka oss annat än Nibe och Siemens men detta är vad som är just nu. Lb-hus har inte gjort oss brsvikana iallafall!

13. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: jme

Nån som hört nått nytt? Står med en halvfärdig grund....huset skulle resas imorgon....åh önskar man kunde få ett positivt besked så arbetet Kan fortsätta!

14. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: bb

Hur bra ett hus tycks vara beror nog mest på vilka som bor i huset. Lärare,
    militärer och poliser har en förmåga att se allt i svart eller vitt. verkligheten
    ligger nog oftast mittemellen, något man måste leva med. Ingen är ofelbar.

15. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: DG

Re; bb. Jo, så är det nog, det finns inga problem i dagens byggbransch. Allt är helt ok och de eventuella fel som finns är kundernas fel. Speciellt lärare, militärer och poliser. Dom är några riktiga idioter! För er som inte är helt säkra... Jo, det är ironi från min sida!
    Men herregud människa! Hur tänker du?!!!!!!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.