Byggahus.se

LB-Hus räddas från konkurs

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 358 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    LB-Hus får ny ägare och ska drivas vidare i Bromölla precis som tidigare, ägargruppen tillträder redan nästa vecka.

Du kan läsa artikeln här: LB-Hus räddas från konkurs

2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Gus

På vad sätt är det viktigt för mig som kund att känna det? LB-hus avslutade bygget på mitt hus och lämnade mig med fyra väggar och ett tak. Jag har fortsatt själv. Så på vilket sätt är det viktigt för mig att känna att LB-hus drivs vidare i Bromölla??

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: P.S

Dessutom är rubriken felaktig, LB Hus har redan gått i konkurs. Provator har köpt konkursboet.

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Hans Persson

Det menas att LB-Hus räddas ut ur konkursen så klart!

5. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: gibby

Många frågetecken. Kunderna har köpt hus med totalentreprenad. Finns
    konstruktionskontor och byggavdelning? Större delen av tidigare på Lbhus anställda har fått nya arbeten. Det som är kvar av gamla Lbhus är endast
    produktionslokalerna och byggmaterial. Mycket arbete och tid för att komma igång återstår.

6. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Lars

Hoppas att de nya ägarna är mer seriösa än vad det gamla LB-Hus var. Trevliga arkitektoniska hus men tyvärr upplevde vi som byggt ett Lb-hus rena gangsterfasoner från deras byggchef. Hårresande.
    Hoppas att dessa personer inte får fortsättning så kan det nya LB-Hus bli ett företag som består. Trots allt har företaget kursat 2 gånger på drygt 10 år, vilket inte är förvånande för oss. Hoppas verkligen att nya LB-hus tar tag i ledningsstrukturen på byggavdelningen om de vill överleva.

7. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Jonna

Ni måste verkligen haft otur när ni byggde och problemen måste vara i just det området du bor i. Vi är mer än nöjda med LB-hus och de har ställt upp på allt vi har bett om. Har det varit något som vi velat ha i vårt hus som de inte har ansett fungera har de påpekat detta till oss.
    Skönt att LB-hus kommer leva kvar. Bra kvalitet till bra pris. Mycket hus för pengarna!

8. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: DG

Re: Jonna
    Eller har du haft en enorm tur och är helt unik inom nybyggare! Eller så förstår du inte (ännu) hur lurad du har blivit...

9. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Karl

Mycket av det ni skriver om LB Hus är helt främmande för oss som byggde vårt hus med dem år 2007. Kan bara ge dem 10 poäng av 10 för allt. De ställde verkligen upp och levererade ett perfekt hus som vi fortfarande bor och trivs i. Ärr glad att dem är tillbaka.

10. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym

Jag har mött kunder som till och med är nöjda med Älvsbyhus...! Det säger allt om hur många korkade kunder det finns!

11. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Jonna

Re: DG
    Genom sig själv känner man andra.
    Vi är hur som helst väldigt nöjda. Har bott i vårt hus i lite mer än två år och allt är korrekt och bra. Vi är 4 familjer i vårt område som har byggt med LB-hus och samtliga är nöjda. Otroligt om vi skulle vara "lurade" allihop.

12. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym

Du säger: "Genom sig själv känner man andra." Då måste du nog läsa mina inlägg igen! Din formulering passar inte alls in i sammanhanget!
    Det skulle inte alls förvåna mig om det bor 4 familjer bredvid varandra som inte förstår hur lurade dom har blivit. Jag säger inte att det definitivt är så i just ert fall men inte sällan är det så. Det finns många naiva/dumma kunder där ute! Läs gärna artikeln som är överst idag på byggahus om hur få som förhandlar om sina boräntor! Tragiskt läsning som bara ytterligare stödjer min tes om hur många omogna husköpare det finns där ute. Detta vet småhusföretagen och utnyttjar till fullo!
    Så Jonna, tro på mig när jag säger att det finns många korkade kunder!

13. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Maryam

Jag anlitade också LB-hus, hade tur, fick huset klart innan de gick i konkurs, en del arbete kvar och de skulle fixa efteråt men det blev ingenting.Vad menas med att det är viktigt att kunder vet om att LB-överlever, betyder detta att man kan vända sig till dem(nya ägare) om man upptäcker fel i huset?! kan nån svara på min fråga!

14. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Stefan Wildun

Skriv din kommentar hgär
    Ett fyra år gammalt enplans LB-hus uppfört som helentreprenad i Mellansverige med oerfaren byggherre, har genom LB hus fått all tänkbar hjälp och stöd, samt ett utan komplikationer rest och älskat hus. Ett tack, inte minst till alla snickare, rör och plattläggare, elektriker m.fl. på byggorten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.