Byggahus.se
Kanske kan vara intressant för informationssökare..

• Lathunden visar vilka dimensioner som krävs för altan-, golv- och takbjälkar samt takstolar i olika situationer enligt BKR, samt virkesåtgång för bland annat spontat virke, lockpaneler och reglar.

• består av 48 sidor i A6-format.

Beställ Lathunden på www.skogsindustrierna.org eller via fax 08-762 79 90 eller e-post marie.asell@skogsindustrierna.org

Pris: 60 kr exklusive moms och frakt

Beställde ett ex idag innan jag läste ditt inlägg, jag hoppas att den ska komma till användning, bl,a, till altanbygget
Jag tycker den verkar lovande, ja vad ska jag säga när jag just beställt den :)

Mikael_L
Pims skrev:
Lathudnen finns även för nedladdning på följande länk:

[länk]

//Pims
Funkar det för dig?
När jag laddar ner det så meddelar acrobat att filen är skadad och inte går att reparera.
Men jag har kanske en för gammal version av acrobat.

Mikael_L skrev:
Funkar det för dig?
När jag laddar ner det så meddelar acrobat att filen är skadad och inte går att reparera.
Men jag har kanske en för gammal version av acrobat.
Det gick utmärkt att ladda ner den.

fungerar fint här också

Mikael_L
Då är det säkert för gammal version av Acrobat jag har !

Jag har ver5.0 , men det är acrobat, inte acrobat reader, så därför kör jag med denna gamla. Jag får kolla om man kan ha båda installerade, parallellt.

Mikael_L skrev:
Jag får kolla om man kan ha båda installerade, parallellt.
Det är inga problem att ha t.ex. Adobe Reader 8.1.2 och Acrobat 8 Professional installerade samtidigt.
Genom att högerklicka kan man välja att öppna i readern eller i Professional.

Se bara till att avmarkera "Free Google Toolbar (optional)" när du installerar readern.
Det är ett j***a spionprogram!

//KoW

Hmm..Tänkte inte på att den kanske skulle kunna gå att ladda ner, perfekt. Tack för tipset Pims!

är båda av hyffsat samma verion går det men v5 plus v8 på reader kan nog bli spännande men det finns ju alternativ som foxit reader att ta till vid behov

Mikael_L skrev:
Då är det säkert för gammal version av Acrobat jag har !

Jag har ver5.0 , men det är acrobat, inte acrobat reader, så därför kör jag med denna gamla. Jag får kolla om man kan ha båda installerade, parallellt.
Jag kör acrobat 7 parallellt med reader 8.1 någonting och har samma bekymmer. Högerklick och spara ner funkar alldeles utmärkt men aldrig genom att bara klicka på länken... Skumt men så kan det vara ibland. Testa om du inte redan har gjort så...//Yamma

För att spåra ur lite då så har adobe några buggar i sina installationsverktyg som gör att reader och stora acrobat skriver över filer för varandra och är det då olika versioner så kan det uppstå konstiga effekter

Filen är i PDF 1.6 och kräver alltså Acrobat 8 eller senare. För Windows-användare spelar det roll i vilken ordning de olika Acrobat-verktygen är installerade. För Mac-användare är rätt version inbyggd i systemet.

Mikael_L
I mitt fall har det iaf inte varit någon versionkrock som är problemet.
Då jag helt enkelt endst haft acrobat5 (inte reader) installerat. Nu har nyss installerat reader6, och förutom en varningsruta att allt kanske inte visas korrekt så fungerar lathunden.

Jag ska väl försöka mig på att installera ver 8 eller ev v7 senare. Men acroreader6 hade jag tillgänglig.

Är det någon som vet ifall man kan hämta hem acroreader 8 som full installationsfil? Dvs ett installationspaket som kan t.ex. läggas på ett USBminne eller brännas på skiva för att sen installera på dator utan nätverk?

ja det går. Vi har det så på jobbet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.