5 566 läst · 14 svar
6k läst
14 svar
Lathund för dimensionering
Kanske kan vara intressant för informationssökare..
Lathunden visar vilka dimensioner som krävs för altan-, golv- och takbjälkar samt takstolar i olika situationer enligt BKR, samt virkesåtgång för bland annat spontat virke, lockpaneler och reglar.
består av 48 sidor i A6-format.
Beställ Lathunden på www.skogsindustrierna.org eller via fax 08-762 79 90 eller e-post marie.asell@skogsindustrierna.org
Pris: 60 kr exklusive moms och frakt
Lathunden visar vilka dimensioner som krävs för altan-, golv- och takbjälkar samt takstolar i olika situationer enligt BKR, samt virkesåtgång för bland annat spontat virke, lockpaneler och reglar.
består av 48 sidor i A6-format.
Beställ Lathunden på www.skogsindustrierna.org eller via fax 08-762 79 90 eller e-post marie.asell@skogsindustrierna.org
Pris: 60 kr exklusive moms och frakt
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Det är inga problem att ha t.ex. Adobe Reader 8.1.2 och Acrobat 8 Professional installerade samtidigt.Mikael_L skrev:
Genom att högerklicka kan man välja att öppna i readern eller i Professional.
Se bara till att avmarkera "Free Google Toolbar (optional)" när du installerar readern.
Det är ett j***a spionprogram!
//KoW
Jag kör acrobat 7 parallellt med reader 8.1 någonting och har samma bekymmer. Högerklick och spara ner funkar alldeles utmärkt men aldrig genom att bara klicka på länken... Skumt men så kan det vara ibland. Testa om du inte redan har gjort så...//YammaMikael_L skrev:
För att spåra ur lite då så har adobe några buggar i sina installationsverktyg som gör att reader och stora acrobat skriver över filer för varandra och är det då olika versioner så kan det uppstå konstiga effekter
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 162 inlägg
Filen är i PDF 1.6 och kräver alltså Acrobat 8 eller senare. För Windows-användare spelar det roll i vilken ordning de olika Acrobat-verktygen är installerade. För Mac-användare är rätt version inbyggd i systemet.
I mitt fall har det iaf inte varit någon versionkrock som är problemet.
Då jag helt enkelt endst haft acrobat5 (inte reader) installerat. Nu har nyss installerat reader6, och förutom en varningsruta att allt kanske inte visas korrekt så fungerar lathunden.
Jag ska väl försöka mig på att installera ver 8 eller ev v7 senare. Men acroreader6 hade jag tillgänglig.
Är det någon som vet ifall man kan hämta hem acroreader 8 som full installationsfil? Dvs ett installationspaket som kan t.ex. läggas på ett USBminne eller brännas på skiva för att sen installera på dator utan nätverk?
Då jag helt enkelt endst haft acrobat5 (inte reader) installerat. Nu har nyss installerat reader6, och förutom en varningsruta att allt kanske inte visas korrekt så fungerar lathunden.
Jag ska väl försöka mig på att installera ver 8 eller ev v7 senare. Men acroreader6 hade jag tillgänglig.
Är det någon som vet ifall man kan hämta hem acroreader 8 som full installationsfil? Dvs ett installationspaket som kan t.ex. läggas på ett USBminne eller brännas på skiva för att sen installera på dator utan nätverk?