Hej! Har lite panik då jag inte kan öppna luckan på tvättmaskinen , har en gorenje maskin men i manuell står ingenting om nödöppning! Tacksam för svar
Nu vet jag inte vilken modell du har så jag tog bara en i högen, https://partners.gorenje.si/fts/Get...02&jezik=sv&tipVsebine=1&docName=497423sv.pdf
På sidan 32 på övre bilden så ser det ut att finnas nödöppnare för luckan, nödöppnaren sitter (normalt) innanför luckan till avloppsfiltret, brukar även finnas en slang för att tömma ur vattnet.
På sidan 32 på övre bilden så ser det ut att finnas nödöppnare för luckan, nödöppnaren sitter (normalt) innanför luckan till avloppsfiltret, brukar även finnas en slang för att tömma ur vattnet.
Du får nog antingen vänta tills strömmen är tillbaka eller så får du skruva isär maskinen.
Om du väljer att skruva isär maskinen, dra först ut stickproppen och stäng av vattnet.
Sedan skulle jag börja med att skriva bort toppen, beroende på hur det ser ut inne i maskinen så kan det bli olika steg.
Om du väljer att skruva isär maskinen, dra först ut stickproppen och stäng av vattnet.
Sedan skulle jag börja med att skriva bort toppen, beroende på hur det ser ut inne i maskinen så kan det bli olika steg.
Men strömmen har jag haft på hela tiden...eller maskinen har inte varit strömlös rättare sagt...tycker det är väldigt märkligt, men vad jag har hört så är gorenje tydligen riktiga skit maskiner
Kör tömning-/centrifugprogrammet en gång om det har legat dåligt centrifugerad tvätt i maskinen några timmar, det vatten som var kvar i tvätten har då runnit ner till botten av innanmätet, och då känner maskinen av att det är vatten i den och vägrar öppna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Öppna låst lucka Bosch serie 8
Vitvaror -
Någon som satt skenor på kanalplast och använt som skjutbar lucka?
Altan & Uteplats -
Öppna låst lucka på tvättmaskin Electrolux?
Vitvaror -
Fukt under plastmatta, inspektionslucka källan?
Grund & Markarbeten -
Plasttunnor till flytbrygga, ventil/lucka/plugg?
Fritidshus