Hej. En innerdörr har gått i "baklås". Först hängde handtaget lite någon dag, jag tänkte att jag fixar det till helgen. Då hängde handtaget helt, och går inte att öppna 😕 Hur jag än bär mig åt så kan jag inte få ut "regeln" =》dörren går inte att öppna. Har någon något tips? //tack@

• Träytterdörr med två metalliska, runda dörrhandtagets fästpunkter, saknar handtag, suddig närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för typ av gångjärn?
Det kan gå att slå ut tapparna i gångjärnen och på så sätt få bort dörren.

Såg den här videon igår, kanske kan hjälpa ?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Pierre_göteborg Pierre_göteborg skrev:
Hej. En innerdörr har gått i "baklås". Först hängde handtaget lite någon dag, jag tänkte att jag fixar det till helgen. Då hängde handtaget helt, och går inte att öppna 😕 Hur jag än bär mig åt så kan jag inte få ut "regeln" =》dörren går inte att öppna. Har någon något tips? //tack@
Låshus 414 är ett symetrisk låshus alltså har både den övre och den undre roddaren samma funktion fast åt motsatt håll.
Om den undre roddaren inte fungerar så öppna med den övre.
Det går att trycka ur plastbiten om du vill använda ett trycke, dra inte in några skruvar då dom kan begränsa funktionen.
Se till att den undre roddaren står i rätt position. innan du öppnar genom att lyfta trycket i den övre roddaren.

A Aeroabuser skrev:
[media]
Det fungerar bl.a med låshus 565 och vissa motsvarande låshus.
TS har ett annat låshus.

• Gilla
Aeroabuser
  • Laddar…
A Aeroabuser skrev:
[media]
Tack för tipset, har provat utan framgång

1 123abc skrev:
Det fungerar bl.a med låshus 565 och vissa motsvarande låshus.
TS har ett annat låshus.
Tack. Provade det också. Men det verkar som regeln har tappat kontakten med låshuset.

1 123abc skrev:
Låshus 414 är ett symetrisk låshus alltså har både den övre och den undre roddaren samma funktion fast åt motsatt håll.
Om den undre roddaren inte fungerar så öppna med den övre.
Det går att trycka ur plastbiten om du vill använda ett trycke, dra inte in några skruvar då dom kan begränsa funktionen.
Se till att den undre roddaren står i rätt position. innan du öppnar genom att lyfta trycket i den övre roddaren.
Tack. Provade utan att lyckas. Får nog såga upp skiten

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.