Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Lås till altandörr?

1. Azkel
    Medlem · Stockholms · 230 inlägg

Azkel

Medlem
    Hej igen,

Jag var iväg till lokala låssmeden. Han hade vänligheten att sälja mig en lång medbringare för 75:- men då ingick inte montering. Han förklarade dock att det bara var att lossa på klämringen och byta. Klämringen får jag loss men kan nu inte för mitt liv fatta hur jag ska kunna få dit den långa medbringaren och sedan låsa fast den med klämringen.

Känns som att jag borde ha fått en sån här:
    13.PNG

Men fick denna: (den längst till höger)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    14.jpg

Får väl se mina 75:- som läropengar misstänker jag för inte kan väl det där gå ihop?

// Azkel

2. 1
    Medlem · Stockholm · 3 663 inlägg

123abcPremiumikon: Sverige

Medlem
    Det du fått är ingen cylindermedbringare utan en vredmedbringare och den passar inte på din låscylinder utan du ska ha en sån som du tror att du borde fått.
    Det du ska ha är ASSA artikelnummer 042985100057, det är fri prissättning men jag tycker medbringaren var väldigt dyr jag tar 11kr inklusive moms för en lös medbringare (men säljer i regel aldrig lösa utan byter åt kunden).
    Den du har fått är även den högt i pris.
    Va låssmeden snurrig eller hur blev det så fel?
    Gå tillbaka och byt.

• Laddar…
  3. Azkel
    Medlem · Stockholms · 230 inlägg

Azkel

Medlem
    Tack 123abc! Jag lyckades faktiskt få mina pengar tillbaka, han hade dock inte den jag egentligen ska ha. Har dock korn på en riktig låssmed som ska ha dessa i lager. Ska plocka upp under veckan och sedan mecka ihop det i helgen.

Tack för din hjälp!

// Azkel

4. O
    Medlem · Skåne · 113 inlägg

Othahaiti

Medlem
    Vad underbart att läsa om hur man löser låsproblem på detta djup. Imponerad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.