Byggahus.se
Många som råkar ut för det. Blocked försvinner efter 1 timma.

Använder idag FW 3.6 och SPC Pro av samma version. FW 3.6.5 har ju funnits ett tag men är det någon som sett till SPC Pro v 3.6.5? Eller är det så att SPC Pro v 3.6 funkar (ska användas) med FW 3.6.5?

//Göran

probeb skrev:
Många som råkar ut för det. Blocked försvinner efter 1 timma.
Mitt "Blocked" har nog varat i 2veckor minst....

Inne och kollade status lite på larmet via IP. Det står så här: Hindra tillkoppling, tillstånd krävs.
Vad betyder detta? Har jag råkat komma åt någon inställning som jag inte vill ha?

Med detta kan jag inte larma på/av verkar det som, men jag hittar inte hur jag kommer runt det?

Vespa skrev:
Inne och kollade status lite på larmet via IP. Det står så här: Hindra tillkoppling, tillstånd krävs.
Vad betyder detta? Har jag råkat komma åt någon inställning som jag inte vill ha?

Med detta kan jag inte larma på/av verkar det som, men jag hittar inte hur jag kommer runt det?
Du har inte råkat aktivera ett tillkopplingstillstånd för området? Inställningen finns under Områden In-/Utpassering.

Kan ha löst problemet Gol! Jag satte tillkopplingstillstånd till Inaktivera istället, så jag skall testa lite. Tack.

Uppgraderade centralapparaten till 3.6.5 och det gick bra. Men när jag skulle uppgradera manöverpanelen (K420) som levererades med firmware 2.0.9 säger webgui att aktuell version och uppgradera version är identisk (2.0.9).
Läste i manualen att man helst skulle uppgradera expansionsenheter först, men man måste ju kunna byta ut sina manöverpanel och då kunna uppgradera utan att först nedgradera centralapparaten.

Någon som har tips på hur jag ska få på 3.6.5 på min manöverpanel med 2.0.9?

Det är inte samma versionsnummer på central och panel. Säger den identisk är allt frid och fröjd.

• Gilla
foogy
  • Laddar…
Funkar det med vilken IP-kamera som helst?
Var konfigurerar jag kameran? Hittar inte något om det bland prog-parametrarna... ?

Hejsa

Jeg overvejer en SPC 4320 som alarm. Kan man selv installere den og programmere den, elelr kræver det en professionel montør?

Jeg tænker, at jeg vil kombinere trådførte sensorer med trådløse.

Vh.
Erik

Har installerat och programmerat en DSC-central och en SPC-central. DSC:n är en mardröm även när man fattat uppbyggnaden och börjar kunna en del saker i huvudet. SPC är otroligt trevlig och det snabba (men ganska rudimentära) webbgränssnittet är väldigt tydligt och enkelt.

• Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Vespa Vespa skrev:
Framgång, jag lyckades faktiskt klura ut hur jag uppdaterade centralen, modemet samt MAP. Det var inte helt enkelt att förstå, men det gick.
Så nu ser gränssnittet lite annorlunda ut :)
Många år sen nu :) men bumpar denna. - Hur kommer man förbi "Manufacturer access required...."

S sturebyfarbrorn skrev:
Många år sen nu :) men bumpar denna. - Hur kommer man förbi "Manufacturer access required...."
Användaren du är inloggad som måste tillhöra en användarprofil som har rättighet att uppgradera FW.
Kolla även dina inställningar i Konfiguration > System > Systemegenskaper > Installatör

• Gilla
sturebyfarbrorn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.