Byggahus.se

Laptop med död skärm?

1k läst  28 svar

1. J
    Medlem Nivå 4
    Jo, man kan ju ha köpt den på rea också. :)

Jag tycker inte det är lönt att lägga pengar på en laptop i 0 - 5 000 kronors klassen när garantin gått ut. Dessa är byggda i så dålig kvalitet så sannolikheten är stor att något annat ger sig inom kort.

2. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 18
    Ja, dessvärre haltar konsumentköplagen där i mitt tycke, hur fasiken ska jag kunna bevisa att någon konstruerat något dåligt, men det skadar aldrig att prova.

3. J
    Medlem Nivå 4
    Ja jag håller med dig, och det är väldigt svårt när det gäller elektronik. Tyvärr ingen ovanligt med dålig kvalitet när det ska prispressas, en laptop för 3 tkr marknadsförs som likvärdig en businessmodell för 15 tkr vilket är helt åt fanders.

4. A
    Medlem · Nivå 6
    Jag har haft relativ bra erfarenhet med Lenovo när jag reklamerade en nästan två år gammal laptop. De tittar på serienr och behövde i det fallet inget kvitto, skickade datorn med UPS (förbokade via Lenovo själva) till Tyskland där de reparera laptops. Första lagningen gav sig efter några veckor (och då var datorn 2år+) men Lenovo tog på sig felet igen. Detta var in Yogo där grafiken lav av.

• Laddar…
  5. J
    Medlem Nivå 8
    Den heter y520 i alla fall.

6. Fairlane
    Medlem · Nivå 11
    • Laddar…
  7. J
    Medlem Nivå 8
    Jag körde med en extern skärm och gick in på din länk. Då identifierade den datorn själv.
    Det finns garanti kvar så jag gjorde en felanmälan. Får ser hur snabbt dom svarar.

8. A
    Medlem · Nivå 6
    OK, för mig var det bara minuter från felanmälan till de skickad retursedel. De är lite kinkiga med hur man packar datorn men de skickade även instruktioner på det.

9. J
    Medlem Nivå 8
    Jag har inte fått svar än, mer än ett autosvar. Jag har kvar orginalkartongen då den borde duga att packa i!

10. K
    Husägare · Nivå 12
    Som sista utväg kan du alltid ringa Dynamit Erik så löser han det.:rofl:

11. J
    Medlem Nivå 4
    Ja det är ju en gaming laptop, inte läst på mer men det är mycket möjligt att det sitter ett externt grafikkort i den som inte är lött i moderkortet = det går att byta enbart det kortet. Dessutom lite dyrare dator.

Lycka till med garantin, hoppas det går igenom för dig.

12. J
    Medlem Nivå 8
    Det ringde upp någon från service idag och skickade lite filer att testa med i första hand. Hittills ganska snabb service när man bara hittat rätt.

13. A
    Medlem · Nivå 6
    Skönt att höra. Jag har bara haft ett "case" med dom men vart som sagt väldigt förvånad att det funkade så bra för en "konsument" utan några speciella serviceavtal eller så. Har ju erfarenhet av ett "fruktbolags" reklamation och där kan det vara väldigt stor skillnad på bemötandet och "bevisbördan".

14. A
    Medlem · Nivå 6
    Tänkte på SRs granskning "prylarna pris" idag... Hur gick det med datorn?

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka