Byggahus.se

lantmäteriet= snigelfart?

1. S
    Medlem · 118 inlägg

SKEDEN

Medlem
    Jag har skickat in handlingar till lantmäteriet om avstyckning av en tomt. Jag fick igår svar och dom säger att denna förettning skall vara klar i slutet av maj,det är nästan fyra månader. Skall det ta så här lång tid >:(. hur har ni det själva med detta, finns det något sätt att påskynda det ???

2. J
    Medlem · 395 inlägg

jimata

Medlem

Re: lantmäteriet= snigelfart?

Tyvärr är det bara att vänta, det finns andra som är före dig "i kön" ;).

3. F
    Medlem · 823 inlägg

Gammal vits!

Vad blir det om man korsar en Hells Angels medlem med en handläggare hos Lantmäteriet?

Svar: Mördarsnigel ;D

4. S
    Medlem · 118 inlägg

SKEDEN

Medlem

Jag skall uppdatera mitt tidigare inlägg.Ringde till Lantmätaren på måndag och frågade om det skulle ta så här lång tid, han svarade att han trodde inte det var så bråttom med detta. Vi vill gärna komma igång så fort som möjligt sa vi.Då säger han " Jag kommer på torsdag kl 10 :00 så fixar vi det". Han kom i torsdags och mätte ut två tomter på ca 3 timmar ;D. Efter utmätningen var klar så frågade han om vi ville ha ett förhandsbesked på förrätningen för då kunde vi söka det slutliga bygtglovet, och då skulle han vara klar mad lantmäteribiten samtidigt som vårat bygglov ungefär ;D.Detta är nog västsveriges bästa goa lantmätare. Han heter Göran Eriksson och har Härryda och Stenungsund som sin arbetsplats , varma rekomendationer ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.