Byggahus.se

Lång skiva till sideboard

1. C
    Medlem Nivå 1
    Funderar på att bygga en egen sideboard i högblankt vitt mha av stommar från IKEA. Vi bygger ihop flera fläktskåp och tillsammans blir sideboarden 3m lång. Frågan är bara vad vi ska lägga för skiva ovanpå. Ikeas längsta täcksidor är 213cm och det blir ju inte så snyggt att skarva... Vet någon var man kan få tag på en skiva som är 3m lång och 40cm bred och som helst är högblank vit? Eller finns några andra kreativa idéer?? Allt mottages tacksamt!

2. Bloink
    Medlem Nivå 8
    Borde gå att få till en snygg och osynlig skarv ifall du använder någon massiv träskiva.
    LImma, plugga och planslipa ?

EDIT: Såg nu att du ville ha en högblank skiva.

3. zno
    Medlem Nivå 7
    Ställdes själv inför samma frågeställning för ett par år sedan och lyckades inte hitta en tillräckligt lång skiva i högblank vit. Jag valde till slut ändå att skarva två skivor och skarvningen är faktiskt inte så iögonfallande som man kunde tro. Absolut inget jag går och tänker på varje dag, och då är jag ändå rätt nojjig när det gäller sånt här... Det kan ju iofs bero på att jag stör mig oändligt mycket mer på kabeldragningen till mina högtalare! :D

4. C
    Medlem Nivå 1
    Tusen tack, Zno, för både bild och svar! Din såg ju ut att bli riktigt snygg! Det får nog bli till att skarva den då. Bra att man inte tänker så mycket på det!