Byggahus.se

Lång leveranstid, 10-12 månader? Stomrest

1. B
    Medlem Nivå 2
    Jag har tittat på ett myresjöhus och tänkte köpa det stomrest med färdig utsida, jag tycker dock att 10-12 månaders leveranstid är lite väl mycket. Kan det bero på att de har så mycket att göra? Vad har ni haft för leveranstider?

2. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

Re: Lång leveranstid, 10-12 månader? Stomrest

Vi hade tur (tror jag) från avrop har det inte dröjt mer än två månader ganska så exakt. På måndag kommer huset. Stomrest säger snickaren att det är på 3-4 dagar. Vår färdigställandetid är 3 månader förs snickaren och säker en månad för plattsättning, målning osv.

3. Myresjohus
    Medlem Nivå 3

Hej,
    10-12 månaders leveranstid låter lite väl långt. Kolla med din kontakt igen. Såvida du inte menar att ditt hus står färdigt efter 10-12 månader. Köper du stomrest utan några andra åtaganden från Myresjöhus sida så har vi ingen möjlighet att påverka när ditt hus ska stå klart.
    Jag har kollat med fabriken och leveranstiden från Myresjöhus är ca 12 veckor.

Myresjöhus, Marknadsstöd
    Magnus Brusefält

4. B
    Medlem Nivå 2

Hej Magnus!
    Jag ska träffa säljaren i morgon och vara extra tydlig, jag vill köpa ett stomresthus med "färdig" utsida, invändigt tänkte vi göra det mesta själva eller hyra in hantverkare vi känner sedan tidigare. Jag hade trott att oktober i år hade vart rimlig att få börja invändigt. Då har vi 4-5 månader på oss att göra klart. Kanske missförstod säljaren mig?