436 läst ·
6 svar
436 läst
6 svar
Lånare
Hej
Jag har i hela mitt liv alltid fått höra om dessa "lånare" som tar ens saker och flyttar runt dem, men de kan även behålla saken/sakerna.
Misstänker att själva ordet lånare har rent dialektala ord beroende på vart i detta avlånga land befinner sig .
Det jag undrar är; Hur många vet om lånare och hur många som har haft med dem att göra?
Mina vigselringar försvann spårlöst på några minuter för ca 7 år sedan och har inte synts till sedan dess, men så plötsligt så ligger de bara där på köksbänken där jag sju år tidigare lade dem..
Kan inte förklara det på något sätt annat än att lånare uppenbarligen existerar 😂
Jag har i hela mitt liv alltid fått höra om dessa "lånare" som tar ens saker och flyttar runt dem, men de kan även behålla saken/sakerna.
Misstänker att själva ordet lånare har rent dialektala ord beroende på vart i detta avlånga land befinner sig .
Det jag undrar är; Hur många vet om lånare och hur många som har haft med dem att göra?
Mina vigselringar försvann spårlöst på några minuter för ca 7 år sedan och har inte synts till sedan dess, men så plötsligt så ligger de bara där på köksbänken där jag sju år tidigare lade dem..
Kan inte förklara det på något sätt annat än att lånare uppenbarligen existerar 😂
Lånare brukar vanligtvis fråga innan dom tar nåt….4774 skrev:
Hej
Vi har tydligen en riktig Ove Sundberg i kvarteret, lånar allt i byggväg hela tiden. Men vad jag vet så lämnar han tillbaks.
Min lånare, lånade spisen. Ja, inte så att hon tog den med sig utan satte på den istället. Vad som tillreddes vet jag inte för det varken luktade eller syntes något men det måste varit ett riktigt storkok, för alla fyra plattorna var plötsligt på samtidigt.😬
Fast jag pratar om lånare i den här världen. Lånare är inte människor utan går väl mer under vättar, hustomtar och dyl. Ett väsen som gillar att fucka med dig i tid och otid genom att flytta på sakerna alt behåller dem. Mer ett naturväsen.RoTe skrev:
Klicka här för att svara