370 läst ·
4 svar
370 läst
4 svar
Lampa med rörelsesensor och brytare?
Hej!
Ursäkta om jag har lite dumma frågor men har försökt och läsa på men blir bara mer och mer förvirrad 😆.
Jag har nyligen mha elektriker dragit fram nytt lamputtag och brytare till min klk. Har kikat lite på Julas plafond med inbyggd rörelsesensor. Enligt instruktionen bör det vara fast en fast installation. Men då jag uttag och brytare, så känner jag att det är lättare att sätta en stickpropp till lampan.
Kommer det att funka eller kommer brytaren och lampan att krocka på något sätt? 😆
Ursäkta om jag har lite dumma frågor men har försökt och läsa på men blir bara mer och mer förvirrad 😆.
Jag har nyligen mha elektriker dragit fram nytt lamputtag och brytare till min klk. Har kikat lite på Julas plafond med inbyggd rörelsesensor. Enligt instruktionen bör det vara fast en fast installation. Men då jag uttag och brytare, så känner jag att det är lättare att sätta en stickpropp till lampan.
Kommer det att funka eller kommer brytaren och lampan att krocka på något sätt? 😆
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 163 inlägg
Stickpropp fungerar. Men det kan ev beror lite på hur lampan uppför sig efter ett "strömavbrott". Men troligen tänds den då, precis som man vill. Till slut lär ni er att låta bli strömbrytaren.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 163 inlägg
Det kanske beror på att det inte finns någon logik mellan stickpropp och strömbrytare
Det är olika saker som inte har något direkt beroende med varandra.
Klicka här för att svara