Byggahus.se

Laminat som ser ut som klinkers

1. T
    Medlem · 89 inlägg

ttboy

Medlem
    Hej,
    Är det någon som har erfarenhet från de nya laminatgolven som ser ut som klinkers. Jag ska lägga nytt golv i hallen och funderar på att lägga detta "fusk" klinkers. Alloc har kommit ut med detta nu och det verkar bra.

• Laddar…
  2. D
    Medlem · 83 inlägg

diziz

Medlem

Re: Laminat som ser ut som klinkers

Det finns ju många leverantörer som har laminat som liknar klinkers. Jag har lagt in ca 6 kvm av just Allocs golv (avlånga bitarna) Och det var kalaslätt att lägga och såga. Snyggt är det också.

3. P
    Medlem · 7 inlägg

plindis

Medlem

Vet inte hur det är att lägga in, men min pappa har sånt golv i sitt kök (vet dockinte vilket märke), och jag upplever det som halt. När barnen tex drar fram en stol för att "hjälpa till" i köket glider stolen bara i väg från diskbänken vilket känns lite farligt.....men det kanske är olika beroende på fabrikat.

4. J
    Medlem · 36 inlägg

jerobe

Medlem

Vi har lagt Pergo Modern tile, grafit. Det ska ju iofs inte likna klinkers, men ändå, mer åt sten. Folk som tittat har varit väldigt positiva.Många rynkar på näsan när man säger att man lagt laminat, men sen när de kommer och tittar. -Oj, kan laminat vara så snyggt! Inte ett dugg halt, lite skrovlig yta, perfekt för barnen. Tyvärr har jag ingen sida så jag kan lägga ut foton. :D

5. L
    Medlem · 114 inlägg

lano

Medlem

Svar som är off topic har flyttats till den här tråden av MathiasS.

6. M
    Medlem · 6 inlägg

mr6007

Medlem

Min far la in detta på hela undervåningen. Kanonsnyggt!
    Många har varit där utan att se att det inte är klinkers utan laminat med printat motiv ;D

7. D
    Medlem · 83 inlägg

diziz

Medlem

Så har det varit på det golv vi lagt också. Folk har till och med gått på golvet och varit övertygad att det var klinkersgolv de gick på, iofs kollade de väl inte så noga ;)

8. S
    Medlem · 602 inlägg

Snigel

Medlem

Jag tycker det finns så dålig utbud av de här klinkers-look-aliken. Endera finns de i Terracotta (usch) eller mörkgrå eller ljusgrå. Den mörkgrå är rätt snygg men blir det inte för mörkt i en hall? Den ljusgråa ser bara plastig ut tycker jag.
    Nån som har nåt tips på vart man hittar flera sorter som ligger mellan 100-200 kr kvadraten?

9. T
    Medlem · 89 inlägg

ttboy

Medlem

Bahaus har börjat sälja ett märke som heter Parador. Det golvet ligger på 219:-

10. T
    Medlem · 89 inlägg

ttboy

Medlem

Vill man ha något som är riktigt snyggt och som verkligen ser ut som klinkers så ska man titta på Alloc. Men det kostar 329:- och då kan man lika bra lägga in klinkers...

11. A
    Medlem · 2 inlägg

AnnaLee

Medlem

Hej!

Jag har hittat ett alt. till Alloc s klinkerslaminat! Det heter Berry Floor! Köpte det idag i en butik här i Karlskrona och det är riktigt snyggt! Mörk grått! Enligt säljaren är det bra kvalite och de ha inte fått någon reklamation el dyl.!
    Här ser det ut
    http://www.berryfloor.be/functions/...urraine.jpg&nm=Tourraine+Slate&con=eu
    Nån annan som kanske ha erfarenhet av Berry floor!?
    mvh

12. S
    Medlem · 602 inlägg

Snigel

Medlem

Det verkar ju intressant! Vad kostade golvet? Du kan väl återkomma när du lagt det och berätta hur det betedde sig?

13. T
    Medlem · 89 inlägg

ttboy

Medlem
  14. D
    Medlem · 233 inlägg

Dahlino

Medlem

byggmax har laminatgolv som liknar klinker för ca 150 kr/kvm.......

15. A
    Medlem · 2 inlägg

AnnaLee

Medlem

Hmm byggmaxs "look alike" klinkers ??? är inget snyggt tyvärr! Detta kostade 199:- kvm! Rätt hyfsat ..fast nu skulle jag bara ha det i hallen och då behövdes 2 kvm! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.