Byggahus.se

Laminat som rest sig, finns det något att göra?

1. E
    Medlem Nivå 1
    Här fick man för att man var duktig och skulle frosta av frysen, uppenbarligen var jag inte lika duktig på att torka golvet som jag trodde. På ett ställe har laminatbrädan böjt upp sig i skarven, lika högt som själva brädan verkar vara själv.

Finns det något man kan göra? Sätta en skruv för att tvinga ner brädsnutten eller är det bara att vackert lägga om golvet? :(

2. H
    Medlem Nivå 7
    Tyvärr är det senare alternativet det troligaste. Klart man kan sätta en skruv, men hur snyggt blir det?

Viktigt är dock att torka ur golvet ordentligt, laminat är i det närmaste helt tätt och efter en vattenläcka på jobbet stod avfuktare på i 14 dagar. Man tror att det är tort då, men det var sjöar under golvet, fukten har svårt att gå igenom laminatet. Det bästa är ändå att plocka upp en del av golvet så det torkar under.

3. v-g
    Medlem Nivå 13
    Laminat är helt värdelöst att ha där det slits tex, kök hall osv. Minsta skada i skarvarna och du vet vad som händer nästa gång det moppas eller spills :(

Sen att de designar frysarna med en pip som man "tror" att vattnet ska rinna ut genom, jo tjena liksom. Enda som funkar är handduk på golvet framför. Annars kan det rinna såpass att det far under frysen också.

4. E
    Medlem Nivå 1
    Ja det var riktigt surt. Och jag som trodde att jag hade håll som satt framför och torka, men nån isbit måste smitit förbi ryggen på mig...

Då är det frågan vad man ska lägga för något istället som kanske är bättre lämpat för söl och slask.

5. v-g
    Medlem Nivå 13
    Ja det sölar på bra när man tar frysen. Gjorde det senast för en måand sen nu.

Matta eller klinker.