Byggahus.se

Laminat men ej ek

1. T
    Medlem · 127 inlägg

Tippas

Medlem
    Hallo allihopa!

Nu är det snart dax för oss att bestämma oss vad vi ska ha för golv. Vi har bestämt oss för laminat golv men vill inte ha ek. Vi har ett björkkök och alla innerdörrarna är i Lönn. Tror ni det blir för ljust med ett Lönn golv till det? Är det något som har bilder på icke ek golv så hade det varit kanon.

Även andra förslag tages emot :)

2. P
    Medlem · Skåne · 307 inlägg

peterand

Medlem
  3. P
    Självbyggare · Västmanland · 179 inlägg

P-J

Självbyggare

Re: Laminat men ej ek

Kan funka med lönn, men annars kan man bryta av det med nåt mörkare och mer färgglatt, typ valnöt.

4. T
    Medlem · 127 inlägg

Tippas

Medlem

Vill ju inte gå i så mörkt som valnöt.
    Är här ingen som har björkkök och sen lagt ett ljust golv till det?

5. P
    Medlem · Skåne · 566 inlägg

pillan71

Medlem

Har ni funderat på björkgolv? Gör inte det, passar inte tycker jag. Vi har det i ett av rummen och jag gillar det inte. Ljust och fint, och levande, men det skimrar för mycket.

Pernilla

6. T
    Medlem · 127 inlägg

Tippas

Medlem

vi var inne på det från början men så hittade vi ett i lönn i stället som vi gillar jätte mycket. men jag är lite rädd att välja för ljusa golv. Tycker det ser jätte fint ut på en liten bit men när man får lagt det på en större yta så blir det för ljust.

Skulle fortfarande vilja se bilder på ljusa kök med olika golv till ;)

7. korsriddaren
    Medlem · Skåne · 217 inlägg

korsriddaren

Medlem

Bokstav, bokträet ger den rätta varma känslan, utan att för den delen vara för ljust eller för mörkt. Bok går ju litet grand åt det röda till. Harmonierar bra med de flesta färger och material. Lycka till med valet! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.