Byggahus.se

Laminat med klinkermönster?

1. M
    Medlem · 75 inlägg

Maxal

Medlem
    Har sett ett antal laminatgolv med klinkermösnster och är lite sugen på att lägga det i hall och kök. Jag har dock aldrig sett ett sånt här golv när det är lagt, så jag har svårt att bedöma huruvida det ser bra ut eller om det bara ser billigt ut? Golvet ser ok ut i kartong, men som sagt, det är ju svårt att säga när det inte är lagt. Någon som har testat?

2. G
    Medlem · 103 inlägg

gacki

Medlem

Re: Laminat med klinkermönster?

Jag har sett ett kök och en hall med byggmaxs clickgolv i "klinkerutförande".

Golvet ser helt ok ut faktiskt ganska snyggt. Det som är irriterande och lite förstör det snygga visuella intrycket är att det inte finns någon försjunkning där fogarna skall finnas. Mina tår brukar alltid leta efter fogar på ett sådan här golv.

Funderar på att lägga in ett sådant här golv till min far.

3. G
    Medlem · 6 968 inlägg

gaia

Medlem

Jag är alergisk mot material som låtsas vara något annat ;) men skulle jag ha en klinkersimitation så skulle jag faktisk satsa på plastmatta i stället för laminat. Inga skarvar, tål vatten!
    gaia

4. A
    Medlem · 49 inlägg

almis

Medlem

Jag har lagt ett "skiffer"svart laminat klinker i vår nya hall och det blev kanon bra, många som kommer in har trott att det var riktig klinker. Det är lätt städat, inga fogar som i riktiga klinker golv, vi har även v-buren golvvärme under så det är varmt och skönt. Jag använde "Clickguard" i fogarna så det tåler fukt!!

/Almis

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.