fixa dator rummet med billig Ek laminat för 49:-/kvm
blev mkt fint
frågan är har en ganska tung stol med hjul
tål golvet sånt tror ni?
4 126 läst · 6 svar
4k läst
6 svar
Laminat för 49:-/kvm o kontorsstol
-
-
Medlem · 893 inlägg 29 okt 2006 22:0329 okt 2006 22:03 #2
Re: Laminat för 49:-/kvm o kontorsstol
Om du har tillräckligt plant och stabilt underlag enligt DIN18202 http://www.baumarkt.de/b_markt/fr_info/toleranzen.htm
så skall laminatet hålla för din stol. -
30 okt 2006 13:50 #3
I värsta fall finns det golvskydd som är till för att ha under kontorsstolen. Har hört att Ikea ska ha hyffsade. Måste tyvärr själv ha ett över furugolvet... -
30 okt 2006 18:58 #4
Har själv lagt in ett sånt billigt golv i barnens rum, och jag måste bara säga att det e då inge sämre kvalite på det än nå annat.. Skillnaden är att det ser billigare ut, men det kan jag leva med..Ang kontorsstolen så kan du lägga en bit plastmatta som e snygg just där det slits mest.. Annars så tror jag på Ikeas lösningar..
-
30 okt 2006 20:03 #5
Hade både billigt laminatgolv o kontorsstol med hjul, stolen användes nog ca 3-5h/dygn.
Dock så köpte jag ett sådant där genomskinligt underlag(plexiglas?) för stolen på ikea (som flera har sagt redan). Blev inte ett enda märke av hjulen under dom 4 åren jag bodde i den lägenheten. -
31 okt 2006 19:35 #6
tackar så mkt
får bli sån där matta
dom billigare kör med pressad papp även vid "låset" så man kan bryta loss med fungrarna
då är risken stor att det blir glipa om golvet rör sig för mkt
men f*n 49:-/kvm
det är ju bara o lägga om
-
1 nov 2006 12:09 #7
Svider inte lika mycket när barnen ritar eller slår med leksaker så att det bli märken.