Hej!
Vi renoverar vårt kök och har anlitat en firma. Dock är vid skarven och ihoplimningen så är den i ytterkant förhöjd med 1mm. När jag drar med handen så är det en tydlig nivåskillnad. Det framgår på bilden också.
jag tänker praktiskt när man ska torka av så kommer man stöta till skarven konstant med trasan. Både spishällen och arbetsyta ligger nära så det kommer nötas på där.
jag vet inte vad man kan kräva när man limmar ihop två laminatskivor. Dock de jag har sett har varit riktigt bra gjorda och man känner ingen skarv alls.
Detta är vi inte alls nöjda med. Kan man bryta upp och göra om eller måste man beställa en ny skiva?
Vi renoverar vårt kök och har anlitat en firma. Dock är vid skarven och ihoplimningen så är den i ytterkant förhöjd med 1mm. När jag drar med handen så är det en tydlig nivåskillnad. Det framgår på bilden också.
jag tänker praktiskt när man ska torka av så kommer man stöta till skarven konstant med trasan. Både spishällen och arbetsyta ligger nära så det kommer nötas på där.
jag vet inte vad man kan kräva när man limmar ihop två laminatskivor. Dock de jag har sett har varit riktigt bra gjorda och man känner ingen skarv alls.
Detta är vi inte alls nöjda med. Kan man bryta upp och göra om eller måste man beställa en ny skiva?
Jag monterade själv en skiva häromdagen med skarv på liknande sätt, skarven känns lite men inte jättemycket. Att det känns kommer man nog inte undan då jag har kollat på andra skarvlösningar och tycker att skarven alltid har känts lite men 1mm tycker jag låter mycket.
Skarven som blev hos mig är icke mätbar
Sen kan jag inte svara på möjligheterna att göra om det.
Skarven som blev hos mig är icke mätbar
Sen kan jag inte svara på möjligheterna att göra om det.
Det är nog minst 1mm. Kanske 1,5-2 mm. Tar man ett mynt och drar där så tar det tvärstopp. I övrigt så är det bra limmat. Det är klart att man känner kanten på övriga ställen också men det är mer som en uppbuktning där. Tittar man under skivan så ser man att den har rört på sig uppåt. Det är möjligt att det varit en liten höjdskillnad och att man försökt tryckt ihop det. I detta fallet så höll det inte och när man lossnade på tvingen så gled det uppåt.
Det krävs inte speciellt mycket kant för att något ska stanna när det träffar den..P Patlii skrev:Det är nog minst 1mm. Kanske 1,5-2 mm. Tar man ett mynt och drar där så tar det tvärstopp. I övrigt så är det bra limmat. Det är klart att man känner kanten på övriga ställen också men det är mer som en uppbuktning där. Tittar man under skivan så ser man att den har rört på sig uppåt. Det är möjligt att det varit en liten höjdskillnad och att man försökt tryckt ihop det. I detta fallet så höll det inte och när man lossnade på tvingen så gled det uppåt.
Men hursomhelst.. om det är så att limmet har släppt så kanterna har förskjutits, så ska det inte vara några problem att lossa dem, limma om och skruva ihop igen..
Jag skulle dock tippa på att det är kexningen som är liiiiiite sned, och det får den vara, då blir det inte hundra när man drar ihop och limmar