5 058 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Lägga värmegolv/klinkers på befintligt trägolv
Hej!
I mitt kök finns det idag ett gammalt trägolv. Jag vill inte ta bort det (för jobbigt). På detta golv vill jag lägga värmegolv plus klinkers. Hur gör man lämpligast detta?
* Lägger jag värmeslingorna direkt på trät eller behövs något underlag först?
* Kan jag lägga klinkers direkt på värmeslingorna eller behöver jag fylla upp med flytspackel eller liknande?
Mvh
/Anders
I mitt kök finns det idag ett gammalt trägolv. Jag vill inte ta bort det (för jobbigt). På detta golv vill jag lägga värmegolv plus klinkers. Hur gör man lämpligast detta?
* Lägger jag värmeslingorna direkt på trät eller behövs något underlag först?
* Kan jag lägga klinkers direkt på värmeslingorna eller behöver jag fylla upp med flytspackel eller liknande?
Mvh
/Anders
Det är en lågenhet från 1907. Under min lägenhet finns en annan lägenhet. Golvet är massiva träplankor. Vad som finns under dem vet jag inte, men jag antar att det är reglat på något sätt och sedan puts under.
Okej, men det räcker fortfarande inte för att jag ska kunna ge dig något svar. Visst, det finns säkert de som skulle säga "släng på en golvgips så blir det bra", men om det är så att bjälklaget har för dålig bärighet så kommer det inte fungera.
Klicka här för att svara