Hej!
Nu närmar sig ju våren och planering och inköp för vårens projekt är i full gång!
Planen är att lägga återstående marksten som jag inte hann med ifjol. kom ju genast på mig själv med att dem nya plattorna inte matchar dem gamla som ligger på garageuppfarten= bytte av även dessa.
Då till min fråga? Kan jag lyfta mina gamla plattor försiktigt och lägga ut ett tunt lager med flis eller sättsand på det befintliga underlaget och sen på med min nya marksten? Är idag inga större sättningar att tala om.
Vore ju skönt att kunna ta den genvägen och slippa göra om allt underarbete.
Mvh Fredrik

Om det inte är några större sättningar så borde underlaget vara stabilt. Jag hade nog bara lyft bort de gamla plattorna och lagt på sättsand som du sa men kanske kört runt med en padda för att vara säker på att det är ordentligt komprimerat. Att göra om allt underarbete låter fullkomligt bortkastat. Jag lade själv min garageuppfart i somras (med en hel del underarbete...), men hur bra det verkligen blev vet jag först om några år.

Tackar för svar!

Lutar åt att jag ”bara” lyfter bort det gamla och lägger ett lager på 10-20mm stenflis och sedan mina nya plattor på detta. La ca 35m2 förra sommaren, får scratch och vilket jobb det var!

• Gilla
Trallalaaa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.